در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




قرص های ضد بارداری اورژانسی...!

شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵ ب.ظ

جلوگیری از بارداری اورژانسی


گاهی در رابطه اشتباهی رخ می دهد که به منظور جلوگیری از بارداری ناخواسته باید راهی وجود داشته باشد. به این راه جلوگیری اورژانسی می گویند.


این روش برای جلوگیری از بارداری پس از برقراری رابطه جنسی بدون داشتن روش پیشگیری و یا نقص غیرقابل پیش بینی در روش مورد استفاده (مانند پاره شدن کاندوم حین مقاربت) مناسب است. اکثرا برای این منظور از قرص های جلوگیری از بارداری به نحو خاصی استفاده می شود. بنابراین بعضی این روش را "قرص روز بعد" نیز می نامند.

قرص روز بعد

این قرص ‌ها که هورمونی هستند در هر زمان در طی 72 ساعت پس از برقراری رابطه جنسی قابل استفاده هستند. بهتر است قبل از استفاده از این روش با پزشک یا ماما مشورت کنید.

علاوه بر قرص، دستگاه درون رحمی (IUD) نیز گاهاً به عنوان وسیله پیشگیری از بارداری اورژانس مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود این روش کمتر برای زنان جوان توصیه می‌شود.

توجه: پیشگیری اورژانسی همان گونه که از نامش مشخص است تنها در موارد اضطراری(مثلا پاره شدن اتفاقی کاندوم) کاربرد دارد و نباید به عنوان روش پیشگیری در مقاربت های عادی مورد استفاده قرار گیرد. این روش هیچ پیشگیری در مقابل بیماری های مقاربتی نمی دهد و مصرف میزان بالای هورمون که در این روش مورد نیاز است عوارض بسیار ناخوشایندی را بهمراه دارد که تنها در شرایط اورژانس که چاره دیگری وجود ندارد ممکن است قابل پذیرش باشد.  درصورتی که بدون مراجعه به پزشک یا ماما اقدام به استفاده از این روش نموده اید، در اسرع وقت جهت مشاوره های بعدی و انتخاب روش مناسب پیشگیری از بارداری برای خود و همسرتان به پزشک یا ماما مراجعه کنید.

این روش چگونه عمل می‌کند؟

هورمون های استروژن با دوز بالا (مقدار زیاد) (HD) می‌توانند از حاملگی بعد از برقراری رابطه جنسی پیشگیری کنند.

تعداد قرص مورد نیاز بستگی به نوع قرص دارد. اولین دوز باید در طی 72 ساعت پس از رابطة جنسی مصرف شود. دوز بعدی 12 ساعت بعد مصرف می‌شود. هر چه سریعتر از این قرص ‌ها استفاده شود، احتمال حاملگی کمتر است. در صورتیکه اولین دوز در طی 72 ساعت اول استفاده شود، خطر حاملگی 89-75% کاهش می‌یابد. امّا در صورتیکه لقاح اتفاق افتاده باشد دیگرمؤثر نیست.

* بعد از مقاربتی که احتمال بارداری وجود دارد، در اولین فرصت 2 قرص خوراکی HD را باهم همراه با شیر یا آب زیاد مصرف نمایید. 12 ساعت پس از خوردن قرصهای نوبت اول، 2 قرص HD دیگر با هم مصرف کنید.

* اگر فرد در طی 2 ساعت پس از مصرف قرصها در نوبت اول یا دوم، دچار استفراغ شد، در اولین فرصت باید 2 قرص HD دیگر مصرف کند. اگر این اتفاق بعد از خوردن قرصها در نوبت اول رخ دهد، قرصهای نوبت دوم کماکان باید 12 ساعت بعد از نوبت اول مصرف شوند. تزریق یک آمپول ب 6 بصورت عضلانی می تواند در کاهش تهوع مؤثر باشد. استفراغ اگر بعد از 2 ساعت از مصرف قرص رخ دهد، اهمیتی ندارد زیرا دارو جذب شده است.

* در صورتی که از قرص های جلوگیری از بارداری نوع LD (نوع با دوز پایین دارو) استفاده می‌کنید بایستی 4 قرص ابتدا و 12 ساعت بعد 4 قرص دیگر باهم خورده شود.

روش دیگر استفاده از قرص لوونورژسترول است

در این روش تا 72 ساعت بعد از نزدیکی فرصت دارید یک عدد قرص 1/5 میلی کرمی یا دو عدد قرص 0/75 میلی گرم را با هم بخورید.

این روش نمی ‌تواند جلو باردار شدن زنی را که پس از مصرف این قرص ها

رابطه ی جنسی بدون داشتن روش مطمئن جلوگیری از بارداری دارد را بگیرد. بنابراین این روش تنها برای زمانی مناسب است که رابطه جنسی بدون داشتن روش پیشگیری مناسب انجام شده است و حال به دنبال روشی برای پیشگیری

به صورت اورژانسی هستید

کارآیی این روش چقدر است؟

از هر 100 زن استفاده کننده از این روش 2-1 نفر حامله می‌شوند. کارآیی این روش به دلیل نحوة استفاده از آن متفاوت از سایر روشها محاسبه می‌شود و نباید با سایر روشها مقایسه گردد. این روش تنها روشی است که بعد از انجام رابطة جنسی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد. هر چه که این قرص ها سریعتر مصرف شوند، احتمال حاملگی کمتر است. بنابراین، حتی باید بلافاصله بعد از رابطة جنسی آن را مصرف نمود و هیچگاه نباید تا صبح روز بعد، چنانکه اسم مستعار "قرص روز بعد" ممکن است به غلط پیشنهاد کند، به تأخیر انداخته شود.

قرص روز بعد

این روش نمی‌تواند جلو باردار شدن زنی را که پس از مصرف این قرص ها رابطه جنسی بدون داشتن روش مطمئن جلوگیری از بارداری دارد را بگیرد. بنابراین این روش تنها برای زمانی مناسب است که رابطه جنسی بدون داشتن روش پیشگیری مناسب انجام شده است و حال به دنبال روشی برای پیشگیری به صورت اورژانسی هستید. اگر هنوز رابطه جنسی نداشتید و به دنبال راهی برای پیشگیری از حاملگی ناخواسته و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی هستید، روش مناسب خود را انتخاب و به درستی و در زمان مناسب از آن استفاده کنید.

از آنجا که جلوگیری از بارداری اورژانس نمی‌تواند همواره‌ از حاملگی پیشگیری کند، بنابراین زنی که در طی 3 هفته پس از مصرف این قرص‌ها قاعده نمی‌شود باید به پزشک مراجعه نماید تا از نظر احتمال بارداری بررسی شود.

پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی

این روش نمی‌تواند از انتقال بیماری های مقاربتی پیشگیری نماید. برای این منظور تنها استفاده از کاندوم می‌تواند مؤثر باشد. در صورتی که فردی خود را در خطر ابتلا به این بیماریها می‌داند، می‌بایستی بلافاصله به پزشک مراجعه نماید.

عوارض جانبی احتمالی

دوز بالای مورد استفاده هورمون در این قرص‌ها، بسیاری از زنان را دچار عوارضی مانند تهوع، استفراغ، دردناک شدن پستان و سردرد می‌کند. این عوارض اکثراً محدود هستند و در طی 2-1 روز خوب می‌شوند.

بعد از مصرف این قرصها، قاعدگی تا مدتی نامنظم می‌گردد.

جلوگیری از بارداری اورژانس برای چه کسانی مناسب است؟

این روش هیچگاه به عنوان روش دائمی پیشگیری از بارداری توصیه نمی‌شود بلکه تنها در شرایط اورژانس کاربرد دارد مانند زمانیکه در حین رابطة جنسی کاندوم پاره شود و یا از آلت بیرون کشیده شود، زمانیکه دیافراگم از محل مناسب خود خارج شود، زمانیکه زنی فراموش کند که قرصهای ضد بارداری را برای 2 روز متوالی مصرف نماید. همچنین در مواردی که فردی به زور به رابطة جنسی بدون روش پیشگیری مناسب مجبور شود نیز کاربرد دارد. درصورتیکه زنی می‌داند که باردار شده است نباید از قرص استفاده نماید. در برخی از بیماریها نیز نباید از این روش استفاده کرد که مشورت با پزشک قبل از مصرف کمک کننده است.

چگونه می ‌توان این قرص ‌ها را تهیه کرد؟

در اکثر موارد پزشکان این قرص‌ ها را تجویز می ‌کنند. بسیاری از درمانگاه ها و مرکز بهداشتی نیز این قرص ‌ها را در اختیار قرار می ‌دهند. شما می‌بایستی "در اسرع وقت" پس از انجام رابطه ی جنسی بدون داشتن روش جلوگیری از بارداری مطمئن به پزشک یا این مراکز مراجعه نمایید چرا که هر چه سریع تر از این روش استفاده کنید احتمال بارداری کمتر است.

 

صبح روز بعدتر: اگر قرص ها را درست استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد بعد از یک روز دچار عوارض جانبی شده اید: تهوع ، استفراغ، سردرد، سرگیجه، دل درد، لکه بینی، انقباض عضلات، حساسیت و درد پستان ها و…

خیلی هم نگران نشوید. رایج ترین عارضه تهوع است که معمولاً پس از ۲۴ رفع می شود. اگر تهوع و استفراغ خیلی اذیتتان کرد، تزریق یک آمپول ب ۶ عضلانی کمک می کند.

صبح چند روز بعد: هیچ علامت فوری که نشان بدهد قرصها اثر کرده اند یا نکرده اند، وجود ندارد. فقط قاعدگی باید سر موقع اتفاق بیفتد. اگر شروع قاعدگی، بیش از یک هفته به تاخیر بیفتد، باید به پزشک مراجعه کرد.

نکته مهم۱: اگر بعد از مصرف قرصها، دوباره مقاربتی انجام شود که احتمال بارداری در آن وجود داشته باشد، قرصها از بارداری مجدد جلوگیری نمی کنند.

نکته مهم۲: توجه کنید که اگر قرص ها درست هم خورده شوند، در ۱۱ درصد موارد، احتمال حاملگی وجود دارد.

نظرات  (۲۹)

سلام من واسه اولین بار با نامزدم رابطه از مقعد داشتم منی رو داخل مقعد ریخت ولی من چون تجربه نداشتم میترسم که یه کمی از اون به سمت واژنم لیز خورده باشه همون روز یه قرص لوونورژسترول 0.75 دو قلو رو هردوشو باهم یجا خوردم. ولی الان 14 روز گذشته  هنوز پریود نشدم. زمان پریود قبلیمم 24 دی بوده ولی پریودم نامنظمه در ضمن باکرم هستم. چقدر احتمال بارداری هست؟ کی میتونم بیبی چک استفاده کنم؟ ازمایش بارداری چطور؟ در ضمن اگه باردار باشم چطوری باید سقطش کنم؟ تا چند هفتگی؟  خواهش میکنم کمکم کنید............................... ممنون
پاسخ:

سلام اول اینکه نزدیکی از مقعد عوارض زیادی دارد این کار را تکرار نکنید برای نامزدتان عادت غلطی می شود 
برای آزمایش حد اقل باید از 24 بهمن یک هفته بگذردموفق باشید
سلام من باکره ام 10روز مانده به عادتم با نامزدم در طی چند روز نزدیکی سطحی داشتیم ولی منی نامزدم روی واژنم ریخته میشد بدلیل نا آگاهی بعد از اینکه از زمان عادتم 15 روز گذشت ولی من پریود نشدم خیلی ترسیدم که نکنه باردار شوم به اینترنت مراجعه کردم واطلاعاتی گرفتم سپس یک بیبی چک و قرص اورژانسی لوونورژسترل 75. تهیه کردم بیبی چک را در شب استفاده کردم جوابش منفی بود همون زمان یک عدد قرص لوونورژسترل 75. خوردم بعد  هر 12 ساعت یک عدد خوردم به مدت 2 روز که جمعا 4 عدد استفاده کردم در سایت نوشته بود حین استفاده علائمی نظیر حالت تهوع و استفراغ و ...داره اما من هیچ کدمو ندارم فقط کمی سر گیجه دارم الان خیلی میترسم از اینکه باردار باشم بخاطر شرایطی که دارم آزمایش نمیتونم برم تو را خدا کمک کنید خیلی نگرانم حدودا چقدر طول میکشه تا پریود شوم
آیا باردارم یا نه
آیا خوردن قرصم را ادامه بدم یا نه
لطفا راهنماییم کنید
ممنون
پاسخ:
سلام قرص اورژانسی را باید تا سه روز بعد از رابطه بخورید نه ۱۵روز بعدشما احتمالا باردار نیستید صبر کنید پریود می شوید
سلام من 1ساعت بعد از نزدیکی‌  دوعدد قرص لونورژسترل‌خوردم ایا احتمال بارداری  وجود دارد لطفا هرچه سریعتو جواب بدسد
پاسخ:
سلام احتمال بارداری کم است
با سلام من بعد از ازدیکی 2عددقرص لونورژسترل0.75خوردم الان بعد از گذشت 6 روز هنوز پریود نشدم آیا قرص رو اشتباه مصرف کردم؟ در ضمن چند روز که حالت تهوع دارم یعنی باردارم؟؟
پاسخ:
سلام قرص را درست مصرف کردید صبر کنید شاید سر تاریخ خودتان باردار شوید
سلام .من با نامزدم رابطه مقعدی داشتم بعد از گذشت سیزده ساعت از نزدیکی ی بسته قرص نورژسترول خوردم و دوازده ساعت بعد هم. ی دوتای دیگه.پریودیم عقب افتاده .به نظرتون احتمال بارداری هست!؟!باید چیکار کرد کمک کنین تو رو خدا 
پاسخ:
سلام آزمایش بدهید احتمال بارداری کم است
سلام من چند ساعت بعد از رابطه قرص اووسیز خوردم م ۱۲ساعت بعد هم یکی دیگه خوردم احتمال بارداری هست؟
پاسخ:
سلام احتمالش کم است
سلام.من متاهل هستم یه هفته پیش پریودم تموم شد و دو روز بعدش نزدیکی داشتم وبرای اولین بار یه دونه قرص اورژانسی استفاده کردم و الان پریود شدم.الان چیکار کنم؟؟پریودام همیشه منظم بوده و یه بچه ام دارم.
پاسخ:
سلام مشکلی نیست این پریود جدید را تاریخ پریودتان قرار بدهید
با سلام و خسته نباشین 
من 6 روز قبل یعنی روز 4 شنبه با نامزدم رابطه سطحی داششتم بدون دخول باکره هستم بعد ارضا شدن نامزدم و پاک کردن التشون با دستمال چند مین بعدش التشون رو لای پای من گداشتن برای شاید کمتر از 5 دقیقه یا 4 دقیقه 
و برداشتن بدون هیچگونه فشار و یا دخول 
چون میترسیدم 3 روز بعدش (شنبه طرفای ظهر رابطه ام چهارشنبه عصر ساعت 7 بوده ) البته هنوز 72 ساعت کامل نشده بود ی قرص اروژانسی دز 1.5 مصرف کردم 
الان خیلی استرس دارم که نکنه باردار باشم یا احتمال بارداری در من وجود داره؟؟
پریودهایم.هم نامنظم هستن تقریبا
تورو خدا زود جواب من بدین
پاسخ:
سلام احتمال بارداری نادر است
سلام من با همسرم رابطه نزدیکی داشتم نمیدونه که اب منی داخل ریخته یا نه ولی میگه اطرافش ریخته من یک دونه قرص اووسیز بیست دقیقه بعد رابطه خوردم ویکی دیگه 12 ساعت بعد میخورم این باعث جلوگیری از حاملگی میشه یا باید دو تا هم زمان ینی در روز چهار تا بخورم؟ و اینکه تا کی این قرص رو بخورم ؟یه روز کافیه؟ ممنونم اگه جواب بدین 
پاسخ:
سلام دوتا کافی است
سلام من 2هفته پیش پریود شدم دیشب طی یه رابطه جنسی با نامزدم که بکارتمو از دست دادم احتمال امیزش منی رو هم میدیم 4ساعت بعد از این موضوع 2تا قرص 0.75 رو باهم خوردم الان یه هفته میگذره اما هنوز پریود نشدم. احتمال بارداری هست؟
پاسخ:
سلام احتمال بارداری کم است ملی صفر نیست یک هفته دیگر بی بی چک بزنید
سلام خسته نباشید ، من از قرص لونورژسترل استفاده کردم 4، 5 روز مونده بود به پریودیم دو روز بعدش خونابه داشتم ولی خیلی کم در حد لک میخواستم بدونم این نشونه پریودی هست یا نه یا باید برم آزمایش بدم . ممنون از لطفتون
پاسخ:
سلام بهتر است آزمایش بدهید

روز بخیر - در رابطه جنسی که داشتم نیمی از منی داخل واژن من ریخته شد ولی بلافاصله دستشویی رفتم و با دوش واژینال از سرکه آب واسه شستشو داخل واژن استفاده کردم و بعد از نیم ساعت از قرص اورژانسی(تکی)استفاده کردم .الان دقیقا سه روز کامل میگذره و اتفاق خاصی نیفتاده . (قابل ذکر است من یکی دو روز قبل از مقاربت دوران قاعدگیم تمام شده بود . الان چیکار کنم ؟!

پاسخ:
سلام صبر کنبد تا چند رور آینده پریود میشوید
باسلام و وقت بخیر.
من با خانمی رابطه جنسی داشتم که به دلیل پاره شدن کاندوم منی به طور کامل درون واژن ریخته شد, چهار ساعت بعد از قرص اورژانسی تکی (۱.۵) استفاده کردیم و به دلیل اینکه خیالمان از بابت قرص راحت شد حدود نیم ساعت پس از مصرف قرص دوباره س.س کردیم و دوباره منی داخل ریخته شد. حال لازم است دوباره قرص استفاده شود؟ یا همان قرص اول تاثیر لازم را برای رابطه دوم را نیز دارد؟
پاسخ:
سلام همان قرص کافی است

با عرض سلام و خسته نباشید..من ماه پیش بیستم یه نزدیکی مشوک به بارداری داشتم اما چون فعلا بچه نمیخواستم 5 ساعت بعدش 2 عدد اچ دی و 12 ساعت بعدشم 2 اچ دی دیگر مصرف کردم منتها الان که بی بی چک گذاشتم متوجه شدم باردارم.. نگران هستم نکنه مصرف قرص اچ دی در اون زمان رو جنینم تاثیر منفی بزاره.ممنونم میشم پاسخ گو باشید

پاسخ:
سلام نه این قرص ها اثر بدی روی جنین ندارد.
دل ارام:
ببحشید یه سوال داشتم

من مجردم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم

اما در اثر پاره شدن کاندوم بعد یه رب من قرص اورژانس مصرف کردم

روش نوشته بود 75و یک و نیم

دو تارو هم زمان خوردم

ایا بازم امکان بارداریم هست

خیلی میترسم

زمانی که رابطه داشتم پنج روز از قاعدگی قبلیم میگذشت

با مصرف این دارو پریود بعدیم بعد چند روزه

ممنون میشم جواب بدین

چه جوری باید متوجه شم خطری نیست
پاسخ:
سلام دوهفته بعد از تاریخی که نزدیکی داشتید بی بی چک بزنید معلوم میشود 
سلام. ممنون از راهنماییهای خوبتون
من حدودا 60 ساعت بعد از نزدیکی بدون پیشگیری که با همسرم داشتم 2 تا قرص LD  و 12 ساعت بعدش 2 تا LD دیگه خوردم ( اشتباها فکر میکردم دارم HD میخورم) میخواستم بدونم چقدر ممکنه باردارشده باشم؟  و حالا که حدود 5 روز از نزدیکیمون گذشته چه کار میتونم بکنم که باردار نشم؟
پاسخ:
سلام الان دیگر فقط منتظر بمانید تا پریود شوید کاری نمیتوان کرد
سلام من ٢٧دی ماه نزدیکی داشتم که یه هفته از پریودم گذشته بود. ٤٠ساعت بعدش  یه قرص اورژانسی ١/٥ خوردم. و٢ روز بعد دوباره نزدیکی داشتم اما ایندفعه جلوگیری نکردم. ١٩ روزه که میگذره حدودا یه هفته میشه که زیر شکم میگیره یا تیر میکشه و سینه هام درد میکنه دوبار بیبی چک گذاشتم مثبت دراومده
یعنی الان باردارم؟
پاسخ:
سلام بله آزمایش خون بدهید مطمئن شوید
سلام من 19 سالمه رابطه از مقعد داشتم منی را داخلش ریخت برای رابطه از وازلین مایع استفاده کردیم دیر پاک کردم هنوز زمان پریودم نرسیده  ولی خیلی استرس دارم 
امکان بارداری چند درصده؟ 
قبل از تخمک گذاری بود رابطه .
پاسخ:
سلام احتمال بارداری کم است
سلام خسته نباشید من بلافاصله بعد از رابطه جنسی که منی داخل ریخته شد 2 عدد قرص HD خوردم
ولی 12 ساعت بعد به دلیل تهوع زیاد قرص نخوردم
دیشب پس از رابطه کمی خونریزی داشتم با اینکه ۱۰روز به قاعدگیم مونده
و مطمعنم پریود نیستم
آیا امکانش هست باردار شده باشم
پاسخ:
سلام باید صبر کنید تاریخ پریودتان برسد اگر عقب افتاد آزمایش خون بدهید قرص اچ دی امروزه منسوخ شده ومضر است برای دفعه بعد اگر خطر رفع شد از قرص لونژیل که دوعدد است استفاده کنید
سلام
من با نامزذم رابطه مقعدی داشتم .مایع منی بطور کامل داخل مقعد تخلیه شد و من ندیدم که روی واژن ایشون چیزی ریخته باشه.اما وسواس گرفتم که نکنه باعث بارداری بشه این رابطه.
در ضمن نامزد من باکره هستن.
چه کار باید کرد؟
پاسخ:
سلام دوعدد قرص اورژانسی همسرتان بخورد
سلام. بعد از نزدیکی با همسرم با فاصله تقریبا 24 ساعت از قرص اورژانسی تکی استفاده کردم. بعد از حدود 15 ساعت از خوردن قرص مجددا این اتفاق افتاد و منی داخل ریخته شد. آیا دوباره باید قرص بخورم؟
من با نامردم نزدیکی داشتم ولی قبل از اینکه ارضا بشم اوردمش بیرون البته دهانه رحم منی ریخته بود احتمال دارد قبل از اینکه ارضا بشم داخل رحمش هم ریخته باشه بعد از دوازده ساعت قرص اورژانسی خورد دومین قرص هم بعد از دوازده ساعت دیگ خورد البته هنوز دو روز میگذره ولی پریود نشده احتمال داره حامله بشه 
پاسخ:
سلام بعد از خوردن قرص یک هفته طول میکشد تا پریود بشود
سلام نامزدم ی روز مونده بود ک پاک بشه رابطه برقرار کردم از جلو و منی رو داخل ریختم و بلافاصله ی قرص اووسیز دادم،آیا احتمال بارداری هست؟؟؟؟یا نیاز ب قرص هنوز 72 ساعت نشده
سلام آیا چهار روز بعد از پریودی با نزدیکی مشکوک امکانه بارداری است؟ البته دو ساعت بعد از نزدیکی دو عدد قرص اچ دی و دوازده ساعت بعد دو عدد دیگر مصرف شده با این اوصاف امکان بارداری هست؟ 
پاسخ:
سلام احتمال باردار ک است
سلام خسته نباشین ببخشید من روز چهارمم بود ک پریودم تموم شده بود رابطه داشتیم یه روز بعدیه دونه  قرص اورژانسی خوردم از همون ک خوردم همش لکه بینی و کنر درد دارم. الانم کمر درد دارم مثل حالتی ک پریودم.این ینی  باردارم الان یا نه؟
پاسخ:
سلام تست بارداری بدهید
با سلام من تقریبا بعااز چهاردهپونزده روز بعد از پرییود شدنم نزدیکی داشتم که منی کامل ریخته شد داخل فرداش تا ساعت دوازد ظهر قرص اورژانسی 1.5خوردم میخواستم بدونم احتمال بارداری هست؟؟؟؟
پاسخ:
سلام احتمالش کم است
سلام من نامزدی هستم و باکره و با نامزدم رابطه سطحی داشتم .ندیدم آبی بریزه رو من.روزی که موقع پریود م بود یه قرص اورژانسی خوردم.از چند روز قبل پر یودم دل درد پریود داشتم هنوزم دارم ولی دو روزه از وقتش گذشته و هنوز پریود نشدم.تستم زدم منفی بود.آیا امکان بارداری هس؟
پاسخ:
سلام تا یک هفته دیگر احتمالا پریود میشوی 
با سلام
من باکره هستم و دوروز پیش با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم ، وقتی که نامزدم ارضا شد آب منی اطراف واژنم ریخت ، من سریعا اقدام به شستو شو کردم و سه ساعت بعد یک قرص ٠/٧٥ میلی لونوروژستریل و دوازده ساعت بعد یکی دیگرو مثرف کردم، میخواینم بدونم احتمال بارداری وجود داره؟؟؟ خیلی استرس دارم چون ما خانواده های سختگیری داریم ...
لطفا جوابمو بدید ممنونم...
پاسخ:
سلام احتمال بارداری خیلی کم است
سلام، وممنون، بابت همه زحمت هاتون و صفحه خوبتون
بنده دقیقا،در صبح روز تخمک گذاری،نزدیکی داشتم(با استفاده از کیت تخمک گذاری)، ودر ظهر یک روز بعد،یک عدد قرص اورژانسی،ودر شب، یکی دیگر مصرف کردم،الان،یازده روز از خوردن قرص میگذره،و پریود،نشدم،باتوجه به اینکه من سیستم پرید شدنم خیلی منظم هست،چهار روز دیگه،زمان پریدم هست الان،  ممکن باردار باشم؟یک دنیا ممنون از لطفتون
پاسخ:
سلام احتمال بارداری کم است ولی اگر سه روز از زمان پریودتان گذشت بی بی چک بزنید