در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




شیردهی صحیح چگونه باید باشد؟

شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۴۵ ب.ظ
باید بدانید که فرمول شیرمادر مدام در حال تغییر است بهمین دلیل شیردهی داری اصول و قواعد خاصی میباشد:
✴️نباید مدام شیردهی از یک سینه انجام شود:
✖️باعث میشود شیر سینه دیگر به مرور کم و قطع شود.
✖️شیر دادن از یک سینه موجب لنگه به لنگه شدن سینه ها میشود و باعث میشود پس از پایان دوره شیردهی سینه های کاملا نا متقارن داشته باشید.
✖️از هر سینه میبایست بین 15 تا 20 دقیقه شیر بدهید؛سپس از سینه دیگر زیرا شیر مادر 15 دقیقه ی اول آب، 5 دقیقه بعد مواد معدنی و 5 دقیقه آخر چربی است و 10 دقیقه بعد کلا رنگ شیر به رنگ زرد تغییر کرده و کاملا چربی میشود.
شیردهی زیر 15 دقیقه فایده ای ندارد؛
پس اگر زیر 15 دقیقه از یک سینه شیر بدید و سینه عوض کنید تنها چیزی که نوزاد دریافت کرده آب است و وزن گیری خوبی نخواهد داشت.
✖️اگر نوزاد زیر یک سینه خوابش برد یا سیر شد حتما علامت بگذارید روی سینه دیگر که شیردهی بعدی از سینه که تخلیه نشده؛ شروع شود یا اگر یک سینه کاملا تخلیه شده و سینه دیگر نیمه، نوزاد سیر شده از سینه که نیمه تخلیه شده شیردهی بعدی را شروع کنید تا علاوه بر وزن گیری مناسب نوزاد، سینه ها متقارن شوند
✖️نوزاد دو هفته اول تولد به دلیل ضعیف بودن آرواره ها حین شیر خوردن خوابش میبرد و خسته میشود حتما پس از شیردهی شیر را بدوشید تاباعث احتقان پستان نشود.