در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




تشخیص حاملگی با آزمایش خون...!

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۰۹ ب.ظ


وقتی رویان در رحم لانه گزینی کرد، هورمون BHCG تولید می شود که بعد از گذشت 11 روز از لقاح، در خون نشان داده می‎شود و بعد از گذشت 2 هفته از لقاح در ادرار نیز وجود دارد. به طور طبیعی این هورمون بعد از ماه اول بارداری شروع به افزایش می‎کند اما در موارد حاملگی خارج رحمی، حاملگی مولار و برخی مشکلات دیگر این هورمون سیر نزولی پیدا می‎کند. این هورمون را به اختصار بتا می گویند. اگر میزان بتای خون کسی کمتر از 5 باشد؛ باردار نیست و مقادیر بالای 25 احتمال بارداری را بیشتر می‎کند.

  • کریمی

نظرات  (۱)

  • آذر ابوالحسینی
  • با سلام و خسته نباشید. من در تاریخ ٢٤خرداد ٩٥ پریود شدم و در ٢٦ تیر بی بی چک مثبت شد و در ٢٥ تیر جواب آزمایش بارداری با تیتر بتای ٨٠٦ مشخص شد. دکتر زنان گفتند بتا کم است و من باید مجدد آزمایش بدهم، اما من چون سال گذشته باردار شدم و در هفته ٦ سقط شد آنقدر نا امید شدم که دیگر آزمایش خون ندادم و احساس میکردم تمام علائم حاملگی من از بین رفته. یک هفته بعد یعنی ٢ مرداد مجدد آزمایش دادم و اینبا  تیتر بتا ١٢٠٦ شده بود. دکتر برایم سونو واژینال کرد و ساک حاملگی در جای نرمال با اندازه ٧/١ میلیمتر و با سن ٤ هفته و ٦ روز تشخیص داده شد. که دکتر به من دو هفته بعد برای سونو مجدد و کنترل رشد جنین وقت دادند. سؤال من اینست که دو برابرنشدن بتا در هر ٤٨ ساعت نشانه مشکلی در جریان بارداری هست یا اینکه با وجود افزایش زیاد بتا میتواند بارداری مشکلی نداشته باشد؟؟
    پاسخ:
    سلام نه شما مشکلی ندارید فعلا تا انشااله  یک هفته دیگز صدای قلب را چک کنید