در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




قرص اورژانسی را چگونه باید مصرف کنید؟....

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۳۵ ب.ظ
جلوگیری اورژانسی از بارداری یعنی : یک خانم و اقا ،  روش جلوگیری از بارداری خودشان را  دارند (مثلا کاندوم ) و حالا به هر دلیلی، این روش با شکست مواجه شده. (مثل پارگی کاندوم). حالا باید چکار کنند؟ از روشی خارج  از روتین، به نام جلوگیری پس از نزدیکی استفاده کنند .
در کشورهای غربی، به این قرصهای پیشگیری اورژانسی از بارداری می گویند: قرص صبح روز بعد. ( قرص بعد از نزدیکی - after pill ) . اما جالبه برخی افراد یک قرص رو میخورند و بعد از اون هم روابط شون رو آزاد ادامه میدن، رو  حساب قرصی که 3 روز پیش خورده اند!
پس تا اینجا نتیجه می گیریم : 
1. شما حق ندارید  قرص اورژانسی را  به عنوان یک روش ، "انتخاب " کنید. قرص اورژانسی جلوگیری از حاملگی ، اسم اش روش هست: یعنی اورژانسی...در شرایط اضطرار و اجبار ...نه اینکه شما از قبل نزدیکی ت برای خوردنش برنامه ریزی کنی !!
2. شما به عنوان یک فرد رابطه دار، باید یک روش مناسب جلوگیری از بارداری داشته باشی. حالا اگر روش شما شکست خورد، از روش اورژانسی جلوگیری از بارداری استفاده کنی. خب شکست مگر چقدر رخ میده ؟ 10 بار در سال؟ !!! مگر کاندوم چند بار پاره میشه؟ 
آیا می دانستید که شما فقط سالی 1-2 بار مجاز به استفاده از روش اورژانسی جلوگیری از بارداری هستید؟ 
آیا می دانستید  روش اورژانسی جلوگیری ، یک شوک و تداخل بزرگ در کار تخمدان است و شما با این کار تخمدان خودتان را گیج می کنید؟ 
تخمدان نیز یک غده در بدن است که هورمونهای جنسی تولید میکند. مثل تیرویید که یک غده است و هورمون تیرویید تولید می کند. اگر من امروز 4 عدد قرص تیرویید به شما بدهم  ،می خورید ؟! خیررر ! چرا ؟ چون دلتان به حال تیرویید تان میسوزد و میدانید که تداخل ایجاد کرده اید . 
استفاده از روش اورژانسی جلوگیری از بارداری
روش درست جلوگیری اورژانسی 
یک مساله جالب این است که خیلی ها فکر میکنند همینکه یک قرص جلوگیری رو چند تا چند تا بعد از نزدیکی بخورند، این میشه روش اورژانسی. 
مورد داشتیم بعد از روش اورژانسی، باردار شد . بعدش سوال کردم دقیقا با چه قرصی و چند تا ؟ جواب داد : 2 تا دزوسپتیو !! یکی همون موقع ! یکی هم 12 ساعت بعد!
پیش از این اموزش دیده بودید که با قرصهای ال دی و اچ دی جلوگیری اورژانسی داشته باشید اما باتوجه به عوارض و عدم تحمل افراد (استفراغ و... ) قرصهای جدیدتر و موثرتری وارد بازار شدند به نامهای تجاری لونژیل - اووسیز و...که دارای لوونورژسترول  هستند.
روش درست جلوگیری اورژانسی از بارداری
 
✅ لوونورژسترول 2 دوز 0.75 و 1.5 میلی گرمی دارد .
✅ روش استفاده صحیح : 
اگر دوز 1.5 میلیگرمی دارید ، همان یک عدد در اولین فرصت  ،کافیه .مقدار بیشتر نیاز نیست اگر قرار باشد اثر کند همان یک عدد کافی است. اگر دوز 0.750 باشد یک عدد اول بخورید ویک عدد 12ساعت بعد بخورید. اگربعد از دو هفته پریود نشدید میتوانید برای اطلاع از بارداری بی بی چک بزنید.