در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




دستگاه تناسلی زنان (بخش خارجی)

پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۵۳ ب.ظ

.دستگاه تناسلی زنان: شامل دو بخش داخلی و خارجی است

بخش خارجی شامل:

1- فرج (ولو): ناحیه مثلث شکل که هنگام بلوغ رشد موهای زهار از این ناحیه شروع می شود که از یک بالشتک چربی و پوست تشکیل شده است.

2- لب های بزرگ: دو لایه از پوست و چربی که از قسمت فوقانی دستگاه تناسلی تا مقعد ادامه دارد. بخش خارجی از مو پوشیده شده است.

3- لب های کوچک: دو لایه نازک ونرم پوستی بدون مو که رنگ آن از صورتی تا قهوه ای متفاوت است. این بخش حباب های اسفنجی مانند است که در حین تحریک جنسی پر خون شده و قطر آن به سه برابر حالت عادی می رسد.

4- کلیتوریس: همان آلت تناسلی در مرد است که در بالای لب های کوچک قرار دارد و کوچک مانده و رشد نکرده است که مرکز تحریک جنسی در زنان است.

5- مجرای ادرار: سوراخی است در زیر کلیتوریس که ادرار از طریق آن خارج می شود.

6- دهانه ی واژن: محل خروج ترشحات قاعدگی و ترشحات واژن

7- فاصله ی واژن و مقعد

8- مدخل واژن و پرده بکارت:

پرده بکارت یا بقایای آن در قسمت خارجی واژن قرار دارد. ضخامت آن در افراد مختلف متفاوت است جنس آن از بافت همبند والاستیک و کلاژنی است و مدخل واژن را می پوشاند. قطر سوراخ هایمن (پرده بکارت) از حد سر سوزن تا ابعادی که ورود یک یا دو انگشت را امکان پذیر می کند متغیر است. پرده بکارت بدون منفذ اختلال نادری است که هیچ گونه نفوذی به داخل واژن وجود ندارد و باعث احتباس (عدم خروج) خون قاعدگی می شود  و با برش جراحی باید در هایمن منفذ ایجاد کرد. بافت پرده بکارت تقریبا بدون عصب و مویرگ است و اگر هنگام نزدیکی هر دو پارتنر (شریک جنسی) آرامش کامل جسمی و روحی داشته باشند ممکن است بدون درد و خونریزی پارگی صورت گردد.

 

بیشتر ببینید:

دستگاه تناسلی زنان (بخش داخلی)

رابطه زناشویی بعد از زایمان...!

  • کریمی

دستگاه تناسلی