در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




چگونه خارش واژن را درمان کنیم!

پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۴۵ ب.ظ

چگونه خارش واژن را درمان کنیم؟

خارش مهبل (واژن) مشکل شایع دستگاه تناسلی است که زنان با آن مواجه هستند و اغلب اوقات این مشکل باعث خجالت زدگی خانم ها می شود. دلایل زیادی برای خارش واژن وجود دارد، شایع ترین آن مربوط به بهداشت دستگاه تناسلی می باشد. عدم رعایت بهداشت و یا رعایت بهداشت به طرق اشتباه منجر به خارش واژن می شود. برای همین توصیه می شود پس از هربار دستشویی رفتن حتما دستگاه تناسلیتان را با آب بشویید و لباس زیر را روزی دو مرتبه عوض کنید.

خارش واژن و درمان آن
خارش واژن: این مشکل دستگاه تناسلی به علت وجود نوعی قارچ مخمر و یا حساسیت بوجود می آید. واژن باکتری های خوبی دارد که برای حفظ تعادل PH مهم هستند. اگرچه زمانی که این باکتری ها بیش از حد رشد کنند و یا باکتری های بد بر این باکتری ها افزونی بیابند خارش ، بوی نامطبوع و سوژش واژن شروع خواهد شد. رابطه جنسی ، قند زیاد از حد، آنتی بیوتیک ها و سیستم ایمنی ضعیف بدن منجر به تشکیل قارچ مخمر می شوند. حتی محرک های شیمیایی مانند شستشوی بدن با بعضی شوینده های قوی منجر به از بین رفتن تعادل میزان PH واژن می شوند، منجر به خارش می شود.


انواع خارش:اگر از خارش واژن و ترشحات غلیظ سفیدرنگ رنج می برید، به دلیل وجود قارچ مخمری است که بیش از حد در واژن رشد کرده است. این عفونت قارچی منجر به سوزش و ایجاد ترشحات سفید و بدبو می شود.


چگونه خارش واژن را درمان کنیم؟

 


می توانید از داروهای خوراکی و یا ژل هایی که حالت مسکن دارند استفاده کنید. قارچ های مخمر شیرینی را دوست دارند بنابراین کیک و یا مواد خوراکی شیرین مصرف نکنید چرا که منجر به رشد هر چه بیشتر قارچ های مخمر در ناحیه واژن می شوند.


برای درمان خارش واژن می بایست کربوهیدرات های تصفیه شده را کامل از خودتان دور کنید. لباس زیر نخی بپوشید چرا که خیلی سریع خشک می شوند و حس خیسی نامطبوعی به شما دست نمی دهد.


حتما لباس های زیر را روزی دو مرتبه عوض کنید.


پس از هر بار دستشویی رفتن حتما دستگاه تناسلیتان را با آب بشویید تا میزان PH واژن متعادل حفظ شود. واکنش های حساسیتی نیز می تواند منجر به خارش واژن شود.

 

  عطر، لوسیون یا صابون هایی با بوی شدید استفاده نکنید. حتی ممکن است دستگاه تناسلی به پارچه هایی مانند پلی استر حساسیت نشان دهد پس خیلی مراقب باشید که از این نوع پارچه استفاده نکنید.

خارش واژن و درمان آن
چه زمانی باید به پزشک مراجع کرد؟

اگر با رعایت نکات بهداشتی که در بالا گفته شد بهبودی در وضعیتتان ایجاد نشد و همچنان خارش واژن داشتید و یا اگر بهبود حاصل شد اما پس از گذشت چند روز مجدد خارش به سراغتان آمد مشکلتان را با پزشک مطرح کنید.


مطمئن باشید با رعایت بهداشت هرگز با این مشکل دردسر آور مواجه نخواهید شد.

  

توصیه های طلایی جوانه به شما:

 

1- برای پیشگیری از خارش، بعد از هر بار اجابت مزاج، حتما ناحیه دستگاه تناسلی خود را خشک کنید!

2- در صورتی که بعد از درمان های دارویی خارش درشما عود می کند، قند خون شما باید چک شود!

(عفونت های قارچی در دیابتی ها شایع است.)

3- از پوشیدن شلوارهای خیلی تنگ خودداری کنید!

4- از مواد سفید کننده برای از بین بردن لکه های لباس زیر استفاده نکنید!

5- لباس زیر خود را با صابون های بدون بو مانند صابون بچه بشویید.

6- اشعه ماورای بنفش خورشید خاصیت ضد میکروبی دارد، حتما لباس زیر خود را در آفتاب خشک کنید.

مطالب مرتبط:

1- درمان سوزش و تکرر ادرار

2- پاپ اسمیر آزمایشی ضروری برای همه خانم های متاهل

3- بی اختیاری ادرار را چگونه درمان کنیم