در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




کاهش میل جنسی در زنان، علل و درمان ها...!

پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۲۳ ب.ظ

                         

 

 

مصرف قرص های خوراکی ضد بارداری
 
بعضی از زنان با مصرف قرص های ضد بارداری خوراکی دچار کاهش میل جنسی می شوند و در صورتی که زن و شوهر از این تأثیر آگاه نباشند، ممکن است این موضوع به تعارض و اختلاف آن دو بیانجامد.
یکی از تأثیرات قرص های ضد بارداری بر میل جنسی، افزایش دادن میزان «گلوبولین متصل شونده به هورمون جنسی» است. این هورمون یک ماده ی پروتئینی است که به تستوسترون در بدن زنان متصل می شود؛ درنتیجه میزان تستوسترون آزاد در خون آن ها کم شده و میل جنسی آن ها نیز کاهش می یابد. دراین موارد باید از سایر روش های ضد بارداری غیر هورمونی استفاده کرد.

 

 
مصرف داروهای ضد افسردگی

مصرف این داروها نیز یکی از علل شایع کاهش میل جنسی در زنان است. البته خود افسردگی هم باعث کاهش میل جنسی می شود. دراین موارد باید از یک متخصص کمک بگیرید تا هم افسردگی تان درمان شود و هم دارویی برای تان انتخاب شود که کمترین اثر جانبی از لحاظ جنسی را داشته باشید.

 

 
شیر دهی

شیر دهی (بخصوص اگر با کم خوابی همراه باشد) در گروهی از زنان باعث کاهش میل جنسی می شود. علت این وضعیت تولید هورمون پرولاکتین در بدن زنان است که تولید شیر در سینه را می کند و از طرفی باعث کاهش میل جنسی می شود. البته این یک مشکل همگانی نیست و تنها درگروهی از زنان رخ می دهد.

 

 
کم خوابی

 

کم خوابی ممکن است یک علت کاهش میل جنسی باشد و در واقع خستگی بیش از حد زن ممکن است مانع رابطه ی او با همسرش شود. شایع ترین علت کم خوابی در زنان گرفتاری ناشی از رسیدن به بچه هاست.
دربعضی از زنان نیز مشکلاتی در رابطه با همسرشان باعث بی خوابی می شود؛ این زنان ممکن است از خوابیدن کنار شوهرشان احساس ناراحتی کنند یا به دلایل محیطی مانند صدای وسایل نقلیه شهری، حیوانات خانگی همسایه ها، خیابان های شلوغ مجاور یا سر و صدای همسایگان کمبود خواب داشته باشند. کمک شوهر به زن برای کاهش خستگی او دراین موارد اهمیت دارد.

 

 
استرس

فشارهای شغلی، مشکلات مالی، استرس تحصیلی، خانواده های گسترده که در آن ها زن باید از سایر نزدیکان هم مراقبت کند و... ممکن است باعث ایجاد استرس در زن و کاهش میل جنسی او شود. حال اگر استرس ناشی از اختلافات با خود شوهر باشد، وضع بدتر هم خواهد شد. وقتی استرس وجود دارد، بهترین گزینه صحبت کردن با همسر است.

 

 
اختلاف با همسر

در بعضی از زنان اختلاف ها و نارضایتی در رابطه با شوهر ممکن است روابط جنسی را تحت تأثیر قرار داده و در بسیاری از موارد باعث کاهش میل جنسی نسبت به همسر شود. گاهی هم مرد در رابطه ی جنسی، همسرش را به عنوان یک شیء در نظر می گیرد و رابطه ی عاطفی عمیقی با او برقرار نمی کند. در این موارد خشمی که زن به علت نارضایتی از همسرش احساس می کند با احساسات شهوانی در آمیخته می شود. راه حل در این موارد مراجعه به یک درمانگر جنسی است تا به بررسی روابط زوجین بپردازد و شیوه هایی را برای بهبود زندگی جنسی آن ها توصیه کند.

 

کاهش میزان تستوسترون

کاهش میزان تستوسترون آزاد در خون زنان نیز مانند مردان باعث کاهش میل جنسی می شود. تستوسترون کل (میزانی که به طور معمول در آزمایش ها سنجیده می شود) به ما می گوید که در مجموع چقدر تستوسترون درجریان خون وجود دارد، اما بخشی از این تستوسترون به مولکول هایی درون خون مانند «گلوبولین اتصالی هورمون جنسی» متصل هستند.هنگامی که تستوسترون به این مولکول ها متصل می شود، آثار فیزیولوژیک خود را از جمله درمورد میل جنسی اعمال نمی کند و تستوسترون آزاد است که آثار مربوط به این هورمون را ایجاد می کند.

 

 

میزان بالای «SHBG»

 

زنی که میزان گلوبولین اتصالی هورمون جنسی یعنی «SHBG» بالایی دارد ممکن است دچار کمبود میلی جنسی شود. دراین حالت میزان تستوسترون آزاد در دسترس خون نیز کاهش می یابد.
شمار زیادی از پژوهشگران جنسی استفاده از قرص های ضد بارداری خوراکی را به عنوان یک عامل شایع افزایش «SHBG» در نظر می گیرند.

 

 
ترس از صمیمیت

ناتوانی در رسیدن به حدی از صمیمیت که برای رابطه ی جنسی و حفظ آن ضروری است، یک دلیل بسیار شایع برای کاهش میل جنسی در زنان است.

 

 
تصویر ذهنی نامناسب از بدن

 

زنانی که بدن شان از چشم همسر یا خودشان غیر جذاب است ممکن است به این علت دچار کاهش میل جنسی شوند.
برای حل این ده مشکل شایع بعضی از موارد را می توان با مطالعه، کسب اطلاعات و برقراری ارتباط با همسر حل کرد. دربعضی موارد دیگر هم نیاز به کمک تخصصی پزشک، متخصص آزمایشگاهی و درمانگر جنسی وجود دارد.