در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




داشتن ذهنی آرام در دنیای آشفته امروز ...!

يكشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۳:۵۱ ب.ظ
ه ه
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

جمله‌هایی مثل «اعصاب ندارم!»، «دپرس شدم!»، «حال و حوصله خودمم ندارم!» و… دیگر آنقدر تکراری شده که شاید مفهوم واقعی و عمیق آ‌نها کمتر به نظر می‌آید.

اما حقیقت این است که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت دنیا را آدم‌های افسرده تشکیل می‌دهند و  این آمار در شرایط مختلف کشورها، مثل زلزله، جنگ، تغییرات اقتصادی و اجتماعی و… بالاتر هم می رود. گفته می‌شود می‌شود  نزدیک به ۳۴ درصد تهرانی‌ها دچار این بیماری هستند. هرچند که آمار مربوط به بیماری‌های روانی وافسردگی در سطح جامعه ایران، حدود ۲۱ تا ۲۵ درصد است اما این مقدار اصلا کم نیست و بهتر است تا اوضاع وخیم‌تر از این نشده، همگی فکری به حال روان‌های پریشان مان کنیم!
۱- اول از همه اینکه به خودتان احترام بگذارید، با خود مهربان باشید و کمتر از خود ایراد بگیرید!
۲- برای علائق تان وقت بگذارید و برای رسیدن به آرزوهایتان نقشه بکشید.
۳- جدول حل کردن، باغبانی و ورزش را در برنامه روزانه‌تان قرار دهید.
۴- نواختن یک آلت موسیقی یا یک زبان خارجی را یاد بگیرید.
۵- مواظب سلامت جسمی تان باشید که سلامت روان تان را تا حد زیادی تامین می‌کند.

۶- غذاهای مغذی و مقوی میل کنید.
۷- سیگار و قلیان را ترک کنید؛ شما می‌توانید!
۸- آب زیاد بنوشید.
۹- باز هم ورزش کنید که افسردگی و استرس را تاحدبسیار زیادی کاهش می‌دهد.
۱۰- به اندازه کافی بخوابید؛ کمبود خواب میزان افسردگی را افزایش می‌دهد.
۱۱- دوستان خوب دوروبرتان جمع کنید! افرادی‌که روابط قوی‌خانوادگی و اجتماعی دارند، در کل سالم‌تر از افرادی هستند که روابط چندان قرص و محکمی ندارند.
۱۲- دوستان جدید پیدا کنید و در گروه‌های حمایتی مختلف (مثلا حمایت از بیماران، حمایت از مادران و… ) عضو شوید.
۱۳- بخشی از وقت و انرژی خود را صرف کمک به  دیگران کنید. انجام کارهای خیرخواهانه حس بسیار خوبی به شما خواهد داد و فرصت آشنایی با افراد جدید را نصیب تان می‌کند.
۱۴- راه‌های کنترل استرس را یاد بگیرید. دوست داشته باشید یا نه، اضطراب بخشی از زندگی است و باید بتوانید در مواقع لازم کنترلش کنید. انجام تای‌چی، ورزش های مفرح، طبیعت‌گردی، بازی با حیوانات و… برای کاهش استرس مفید هستند.
۱۵- چند تکنیک یک دقیقه‌ای یاد بگیرید: هم‌زمان با فرو دادن نفس، عضله‌های بدن‌تان را از فرق سر تا نوک پا، بخش به بخش ۵ ثانیه منقبض کنید و بعد با بیرون دادن بازدم، عضلات را رها کنید؛ خواهید دید که استرس با بدن‌تان خداحافظی می‌کند!
۱۶- نفس عمیق بکشید: وقتی عصبی هستیم, با قسمت بالای ریه تنفس می کنیم. یک نفس کامل فرو دهید و ۳ ثانیه در شکم تان حبسش کنید. بعد همه آن را یکباره بیرون بدهید تا فشار روانی از بدنتان برداشته شود.
۱۷- واقع بین باشید و ببینید هدف حرفه ای و شخصی تان چیست. حالا قدم هایی را که برای دستیابی به آن باید برداریدو یادداشت کنید. لازم نیست برای آرزوهایتان سقفی قائل شوید؛ فقط رویا را با واقعیت اشتباه نگیرید.
۱۸- با اینکه پیروی از یک برنامه شخصی کارآمدتر است و احساس امنیت مان را هم تامین می کند؛ اما تغییر کوچکی در ریتم و سرعت انجام کار, می تواند یکنواختی و ملالت را از ما دور کند.
۱۹- مشکن ها و خواب آورهایتان را دور بریزید. گاهی افراد خود درمانی می کنند و از داروهای آرامبخش برای کاهش استرس کمک می گیرند اما در بسیاری موارد این داروها فقط مشکلات را بیشتر می کنند.
۲۰- ویتامین B12 بخورید؛ همه ویتامین ها مهم هستند اما کمبود شدید B12 منجر به افسردگی, اضطراب, پارانویا و بسیاری از مشکلات خطرناک دیگر می شود. پس با خوردن مرغ, تخم مرغ و لبنیات و مکمل ها, B12 بدنتان را میزان کنید.
۲۱- موسیقی هایی با ریتم ملایم و آرامبخش گوش کنید که انجام کار حین پخش قطعه های کلاسیک ذهن را آرام و استرس را کاهش می دهد.
۲۲- کمی روغن اسطوخودوس یا سنبل الطیب  روی بالش تان بریزید تا خواب عمیق و با کیفیت را با تمام وجودتان حس کنید. این روغن حتی می تواند بی خوابی را درمان کند. حتی اگر نمی خواهید بالش تان بوی اسطوخودوس بدهد, یک فنجان چای قبل از خواب بنوشید.
  

 

 
  • کریمی

آرامش