در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




روابط زناشویی در بارداری...!

جمعه, ۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰ ق.ظ
 
شاید بتوان به جرأت گفت دوران 9 ماهه بارداری یکی از شیرین ترین و حساس ترین دوره های زندگی زن است، اما گاهی باورهای غلط که نشأت گرفته از عدم آگاهی افراد است، گذران این دوران را نه تنها برای زن و همسر وی دشوار می سازد؛ بلکه مانع شکل گیری خاطره ای خوشایند از این دوران می گردد و قطع رابطه جنسی با همسر طی این دوران یکی از همین باورهاست.

متخصصان این امر معتقدند که جدا از دلایل فیزیولوژیک مانند تهوع و استفراغ در سه ماه اول و بزرگی شکم در سه ماه سوم بارداری، عوامل روانشناختی مانند باور به کاهش میل جنسی و آسیب به جنین در هنگام نزدیکی نیز در این زمینه اثرگذار است.

دریک بارداری طبیعی، نزدیکی هیچ ممنوعیتی ندارد، اما متأسفانه بررسی‌ ها گویای آن هستند که تعداد کمی از مادران باردار در زمینه مسائل جنسی برای مشاوره به ماما یا پزشک مراجعه می ‌کنند. در واقع در یک بارداری طبیعی تا وقتی که زن از نظر پزشکی سالم است، هیچ دلیل خاصی برای محدودکردن فعالیت جنسی وجود ندارد.

آمیزش در طول دوران بارداری ممنوعیتی ندارد/ ارگاسم درحاملگی بی خطر است
رسیدن به ارگاسم نیز بی خطر است و حتی در ماه پایانی حاملگی کمک می کند که زایمان دیررس اتفاق نیفتد و به طور کلی رفتارهای معمول جنسی، خطری در برندارد. فعالیت جنسی در دوران بارداری امری متداول به شمار می‌آید، اما دفعات آن بسیار متغیر است و معمولاً با افزایش سن بارداری کاهش می‌یابد که می توان گفت در بسیاری از موارد نتیجه عدم آگاهی و یا اطلاعات نادرستی ست که فرد از اطرافیان خود کسب می کند؛ از جمله ترس از سقط، ترس از آسیب ‌دیدگی جنین، فقدان تمایل، بدقوارگی فیزیکی، ترس از پارگی پرده‌ ها، ترس از عفونت و...

آمیزش جنسی آسیبی برای جنین به همراه ندارد
 بسیاری از زنان و حتی مردان می خواهند بدانند که آیا فعالیت جنسی به جنین صدمه می رساند یا خیر و در این مورد باید بگویم که آمیزش جنسی و انزال، هیچ یک در بارداری کم خطر ایرادی ندارد. جنین در محفظه عضلانی رحم قرار دارد و از جنین بوسیله مایع آمنیوتیک و کیسه آمنیوتیک به خوبی محافظت می شود.

: همچنین یک پوشش مخاطی ضخیم دهانه رحم را می پوشاند و مانع از انتقال عفونت نیز می شود. ممکن است مدتی بعد از اوج لذت جنسی، جنین شما تکان بخورد در این مورد نیز نباید نگران بود؛ چراکه این افزایش تحرک بدلیل افزایش جریان خون ناشی از افزایش ضربان قلب شماست نه بخاطر اینکه جنین احساس درد می کند یا از آنچه روی داده چیزی فهمیده است.

آیا میل جنسی در دوران بارداری تغییر می کند؟
میل جنسی در این دوران کاهش نمی یابد،  طی سه ماهه اول ممکن است فرد باردار دچار تهوع و ضعف باشد و طی سه ماهه سوم ممکن است با افزایش وزن، بزرگ شدن شکم و حساسیت سینه ها و سایر مشکلات مواجه گردد؛ در نتیجه گمان می کند که کمتر میل به تماس جنسی دارد، اما میل جنسی در دوران باردرای کاهش نمی یابد. در هر حال این حالات نیز طبیعی است و بهتر است که زن در مورد حس خود با همسرش صحبت کند و سعی کنند راهی پیدا کنند که برای هر دوی آنها رضایت بخش باشد.

چه وضعیتی برای یک زوج باردار مناسب و راحت تر است؟ 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: با پیشرفت بارداری، انتخاب وضعیت های جدید برای آمیزش جنسی ضروری است؛ چراکه شکم بزرگ تر شده است و توصیه می شود که زنان باردار حدود 16 هفتگی به پشت نخوابند؛ چون وزن رحم بر روی عروق اصلی لگن، ممکن است گردش خون این ناحیه را مختل کند و بهتر است برای آمیزش جنسی به پهلوی خود بخوابند.

چه زمانی باید از آمیزش جنسی اجتناب کرد؟ 
داوری خاطرنشان کرد: البته ناگفته نماند شرایطی نیز وجود دارد که افراد باید از آمیزش جنسی اجتناب کنند. اگر سابقه زایمان پیش از موعد در فرد وجود دارد، خون ریزی و لکه بینی در فرد دیده شده، مشکوک به پارگی کیسه آب، پایین واقع شدن جفت در رحم، نارسایی دهانه رحم، آغاز پیش از موعد دردهای زایمانی و درد به هنگام آمیزش جنسی است، در این موارد باید از نزدیکی اجتناب کرد.

چند نکته در مورد فعالیت جنسی در این دوران
بهتر است که در زمان انجام فعالیت جنسی چند نکته مورد توجه قرار گیرد؛ نخست آنکه از وضعیت های مناسب استفاده شود؛ در واقع وضعیتی را انتخاب نمایید که حین انجام این کار کمترین فشار را به فرد باردار وارد آورد، از انجام این کار به هنگام خستگی بدنی پرهیز شود، به دلیل افزایش ترشحات واژن مراقب بهداشت خود باشند و بعداز ارگاسم، ماساژ کمر می تواند در آرامش فرد اثرگذار باشد.

 
  • کریمی