در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




ورزش کگل را همه خانم ها تمرین کنند...!

سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۸:۰۹ ق.ظ
با انجام تمرینات کگل از رابطه جنسی خود لذت بیشتری ببرید.
حتی فکر کردن به عمل جنسی می‌تواند احساسات ما را به هیجان آورد؛ عملی که به زوج‌های جوان محدود نمی‌شود و همه‌ی زوج‌ها در هر سنی که باشند می‌توانند از خوشی‌های آن بهره‌مند شوند. ورزش که بخش مهمی از یک زندگی جنسی موفق است، می‌تواند میل جنسی را تقویت کند، بر لذت عمل جنسی بیافزاید و بهره‌مندی ما را از خوشی‌های آن بیشتر کند. بنابراین، برای ورزش منظم وقت بگذارید تا لذت ببرید.

شما ممکن است احساس کنید که میل جنسی شما کم رنگ شده است. یا چیزهایی که قبلا برای شما لذت آور بوده اکنون ناراحت کننده به نظر می رسد. شما درباره سلامت جنسی خود مضطرب هستید.
شما تنها نیستید، بسیاری از زنان در نقاطی از زندگی خود دچار مشکلات جنسی می شوند. با تخمین هایی حدود ۴ نفر از ۱۰ زن یک نگرانی جنسی حداقل تجربه کرده است. در دایره های پزشکی این عارضه به عنوان ناتوانی جنسی در زنان شناخته می شود.
اگرچه مشکلات جنسی در ارتباط با ناتوانی جنسی در زنان چندین رویه دارد، آنها قابل درمان هستند.
دلواپسی جنسی در زنان با هر سنی اتفاق می افتد ولی ممکن است در زمان های آسیب پذیری هورمونی شایع تر باشد، مانند بعد از زایمان یا در زمان انتقال به یائسگی

اگر شما یک یا بیشتر از موارد زیر را تجربه کرده اید و یا تجربه نگرانی شخصی به علت آنها دارید مشکل شما به عنوان ناتوانی جنسی در زنان دسته بندی می شود:
1. میل جنسی در شما کم یا وجود ندارد.
2. شما با فعالیت جنسی برانگیخته نمی شوید یا علیرغم میل جنسی برانگیخته نمی شوید.
3. شما نمی توانید به اوج لذت جنسی(ارگاسم) برسید.
4. شما دارای درد در زمان تماس جنسی هستید.

درمان
درمان ممکن است شامل درمان وضعیت های هورمونی یا پزشکی زمینه در ارتباط با ناتوانی جنسی باشد، به همان نسبت به دنبال احساسات و موضوعات ارتباطی در رابطه یا در نتیجه ناتوانی باید بود.در برخی موارد، ناتوانی جنسی در زنان را می توان با استفاده از داروهای مخصوص تجویزی درمان کرد. ولی اغلب درمان موفقیت آمیز نیاز به دارو ندارد.

درمان های غیر دارویی برای ناتوانی جنسی در زنان
*: قوی کردن ماهیچه های لگن: ورزش های کف لگن می تواند کمک به برخی مشکلات انگیختگی و اوج لذت جنسی کند. انجام ورزش Kegel ماهیچه های درگیر در لذت جنسی را تقویت می کند. برای انجام این ورزشها، ماهیچه های لگن خود را سفت کنید به طوری که می خواهید جلو جریان ادرار را بگیرید.تا پنج بشمارید، خود را شل کنید و تکرار کنید. این ورزش را چندبار در روز تکرار کنید.
*: ارتباط برقرار کردن با همسر خود: ارتباطات باز و صمیمی با همسر می تواند موجب بهبودی هیجانات و صمیمیت جنسی در شما شود. برخی جفت ها هرگز در مورد مسائل جنسی صحبت نمی کنند، در حال که دیگران کمتر محدودیت دارند.حتی اگر شما در ارتباطات در مورد دوست داشتن و دوست نداشتن صحبت نمی کنید، یاد بگیرید که چنین کاری را بکنید.
*: ایجاد تغییرات شیوه های سالم زندگی: از نوشیدن مقدار زیاد الکل پرهیز کنید، سیگار کشیدن را متوقف کنید، مرتبا ورزش کنید و زمان هایی را برای فراغت و استراحت قرار دهید. همه اینها برای سلامت جنسی و به همان نسبت برای سلامت کلی جسمی شما مفید هستند. استفاده زیاد از الکل باعث کندی در پاسخ جنسی شما می شود. سیگار کشیدن جریان خون را کم می کند. کاهش جریان خون به اعضای جنسی شما می تواند منجر به کاهش انگیختگی جنسی یا اوج لذت جنسی شود.

پیش آگهی
حدود ۸۰% از زنان که برای بی اختیاری ادراری درمان می شوند یافته اند که نشانه های آنها بهبود می یابد. بیمارانی که برنامه تربیت مثانه را ادامه می دهند ممکن است نتایج خوب را بعد از فقط هفته های کمی از درمان ببینند. ورزش kegel کنترل ادرار را تا ۷۵% از زنانی که استفاده سازگاری داشته بهبود می بخشد.

عوارض جراحی برای بی اختیاری ادراری :
-مشکل در تخلیه مثانه
-اسپاسم مثانه
- عفونت مثانه
- صدمه به مثانه هنگام جراحی
- بازگشت بی اختیاری

وسایلی که ماهیچه های لگن را تقویت می کند.
یک پزشک گاهگاهی توصیه به استفاده از وزنه های مخروطی شکل برای افزایش دادن تاثیر موقعیت ماهیچه ای ورزش kegel می کنند.
اگر نشت ادرار شما به علت افتادگی رحم یا یک برآمدگی یا خمش در پیش آبراه باشد، یک حلقه پلاستیکی سفت که انتهای رحم شما را نگه می دارد ممکن است کمک کننده باشد.این وسیله موسوم به رحم بند یا شیاف مهبل(pessary) است، این می تواند به وسیله یک پزشک داخل واژن قرار داده شود و مداوم استفاده شود.

ورزش های کگل kegel exercises
در خیلی از موارد ، زنان می توانند به وسیله انجام ورزش های ماهیچه های لگن بی اختیاری ادراری را بهبود و یا از بین ببرند. این ورزش ها موسوم به kegel exercises باعث قوی کردن ماهیچه هایی که دهانه پیش ابراه ، واژن و مقعد را احاطه می کنند می شود. این ورزش بخصوص در بی اختیاری ادراری از نوع استرس موثر می باشد.
برای انجام ورزش kegel ، شما نیاز دارید که ماهیچه های خود را به طریقی بچلانید که موجب شود شما احساس تنگ کردن و سفت گرفتن مقعد و واژن داشته باشید. بهترین و ساده ترین روش استفاده از دستگاه Kegel میباشد.
تمرینات کیگل باعث تقویت عضلات پایینی لگن خاصره و ماهیچه هایی که در هنگام زایمان کشیده شده اند ، خواهد شد. این تمرینات حتی به لذت بیشتر جنسی ( ارگاسم شدیدتر ) نیز منجر خواهد شد چرا که باعث قویتر گردیدن و بیشتر انعطاف پذیر شدن ماهیچه ها خواهد گردید. این ورزشها کیسه مثانه را هم سفت تر خواهند کرد که درنتیجه شما دیگر چکه های ادراری نخواهید داشت. نکته اینجاست که به هر حال Kegel خود واژن را تنگ نخواهند کرد بلکه در حقیقت ماهیچه های ورودی دهانه واژن رو تنگتر خواهند کرد و این باعث زیاد شدن لذت جنسی زن خواهد شد.

انرژی لازم را برای عمل جنسی مطلوب فراهم سازید 
فعالیت فیزیکی(ورزش) مطمئن‌ترین راه برای تقویت میل جنسی و افزایش فعالیت جنسی است. ورزش هوازی مانند داروی قوی باعث افزایش هورمون‌ها، فرونشاندن تنش‌ها، کاهش چربی و جوان شدن بدن، تقویت احساس شادابی، پرتوانی و سر زندگی، تقویت اعتماد به نفس و بهبود سلامتی مطلوب می‌شود. ورزش منظم باعث افزایش جریان خون به آلت جنسی نیز می‌شود و از این راه مرد و زن را برای عمل جنسی آماده می‌سازد.

خود را برای عمل جنسی گرم کنید 
ماهیچه‌های درگیر در فعالیت جنسی برخلاف ماهیچه‌های بازوها و پاها طی روز به ندرت فعال هستند. با وجود این، زوج‌ها با تقویت این ماهیچه ها می‌توانند از عمل جنسی لذت بیشتری ببرند. ورزش کیگلKegel ماهیچه‌های مهبل را تقویت می‌کند و از این راه به زن کمک می‌کند فرمان این ماهیچه‌ها را به دست گیرد. در نتیجه، مهبل طی عمل جنسی به دور آلت مردانه حلقه می‌زند و زن آسان‌تر به اوج تحریک جنسی می‌رسد.

کیفیت انجام تمرینات کگل :
تمرینات کگلی بسیارآسان بوده و چنانچه متناوباٌ انجام پذیرند نتایج بسیار قابل توجهی را در بر خواهد داشت. تمرینات کگل ابتدا باید با تشخیص صحیح ماهیچه های لگنی توسط فرد آغاز گردد که معمولا باید همان ماهیچه هایی شناسایی و تقویت گردند که هنگام دفع ادرار از آنها استفاده می گردد. بابه درون کشیدن این ماهیچه ها و نگاه داشتن آنها به مدت چند ثانیه نتایج دلخواه بعد از 3 تا 6 هفته حاصل خواهد گشت . افراد می توانند این تمرینات را در حالت خوابیده و ریلکس انجام دهند حتی هنگام رانندگی ، انجام کارهای منزل ، تماشای تلویزیون نیز می توان با این ماهیچه ها کار کرده این تمرینات را جزء عادت روزانه و همیشگی خود ساخت.

مزایای تمرینات Kegel :
آنچه افراد در پی انجام تمرینات کگل اظهار داشته اند عبارت است از :
1. بهره بری از میل جنسی بیشتر
2. ارگاسم قوی تر
3. افزایش کیفیت و لذت جنسی در زن و مرد
4. از بین رفتن نشتی های ادرار

برای مردان و زنان:

خروج ادرار را در هنگام ادرار کردن بوسیله‎ی سفت کردن عضلات لگنی متوقف کنید و بعد دوباره رها کنید.
عضلات لگن را منقبض کرده، به مدت یک ثانیه نگه دارید و رها کنید. این حرکت را روزی سه بار و هربار ده مرتبه انجام دهید.
به‎تدریج تعداد انقباضات و دفعات را به ده بار انقباض به تعداد بیست دفعه در روز برسانید.
برای تنوع در انجام این تمرین‎ها مدت نگاه داشتن انقباض را به سه ثانیه افزایش دهید و بعد عضلات را رها کنید.
شما می‎توانید مخلوطی از تمرین‎ها را انجام دهید (یکبار دفعات را طولانی و کوتاه کنید و بار بعد تعداد انقباضات را).

در هر حالتی اینکار را انجام دهید: حتی هنگامی‎که پشت کامپیوتر هستید، وقتی کتاب می‎خوانید یا با تلفن صحبت می‎کنید.
در هنگام نزدیکی انقباض عضلات لگنی موجب ایجاد لذت برای شما و شریک جنسی‎تان خواهد بود.
تکنیک کگل را حداقل برای شش هفته انجام دهید. نتیجه یکباره حاصل نمی‎شود اما تدریجاً تفاوت را متوجه خواهید شد.
برخی پزشکان معتقدند زنان باردار
 باید تعداد تمرینات خود را صد بار بیشتر از افراد عادی انجام دهند
تا آمادگی لازم را برای انجام زایمانی راحت‎تر و سالم‎تر داشته باشند.
در آقایات انجام مرتب این تمرین ها به بر طرف شدن انزال زودرس و کیفیت نعوظ کمک بسیاری میکند