در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




انجیر و خواص غذایی آن...!

شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳ ب.ظ

 

فیبر بالای موجود در انجیر ملین است؛

 

پس مراقب باشید که خیلی هم انجیر نخورید. همچنین پریبیوتیک آن برای باکتری‌های خوب روده مناسب است. انجیر و عصاره آن از خاصیت قلیایی بسیاری برخوردارند پس می‌توانند سطح PH بدن را تنظیم کنند و آنتی‌اکسیدان زیاد انجیر از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کند. همچنین منبع خوب پسورالن است؛ ماده‌ای که برای درمان اختلالات پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و برص مفید است.

 
برخورداری از پتاسیم بالا در انجیر آن را در جلوگیری از فشار خون بالا و بیماری قلبی مؤثر ساخته و ترکیب پتاسیم و کلسیم موجود در آن برای پوکی استخوان مفید است. همچنین توانایی و لذت جنسی مردان را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر عصاره گرفته شده از درخت انجیر برای درمان کچلی، زگیل، نیش حشرات و ناراحتی‌های پوستی بسیار مؤثر است.

 

اما چیزی که در مورد انجیر نمی‌دانید این است که همان‌طور که گوجه‌فرنگی سبزی نیست و به لحاظ علمی در رده میوه قرار می‌گیرد انجیر هم نه سبزی است و نه میوه. بلکه درواقع گل گیاه است. انجیر به‌صورت رسیده از درخت چیده می‌شود. ازآنجایی‌که انجیر خشک بسیار محبوب و در دسترس است بسیاری از ما معمولاً طعم انجیر خام را نمی‌چشیم. هرچند هم بافت و هم مزه آن غیرمعمول است اما بسیار لذیذ است و از خشک‌شده یا پخته آن ملایم‌تر و لطیف‌تر است. هم‌شکل خام و هم خشک آن اغلب در پخت‌وپز استفاده می‌شود.

 
می‌توانید انجیر تازه را 5 تا 7 روز نگه‌دارید. تا قبل از استفاده انجیر را نشویید. آن را بسته‌بندی کرده و در یخچال بگذارید. اگر هم فریز می‌کنید می‌توانید تا بیش از 6 ماه آن را نگه‌دارید.

 

  • کریمی