در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




درمان گر گرفتگی در دوران یائسگی...!

جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳، ۰۶:۴۶ ب.ظ

 

یائسگی می‌تواند به خصوص در زمستان با نشانه‌هایی مانند خشکی پوست، خشکی واژن، افزایش وزن، تعریق شبانه، گر گرفتگی، نواسان در خلق و خو و خستگی همراه باشد. به همین دلیل، داشتن یک رژیم غذایی متعادل که به تضمین سلامتی شما کمک کند بسیار اهمیت دارد. تغذیه سالم و مناسب، نه تنها به استقامت بدن شما کمک می‌کند، بلکه سبب کاهش فشار یائسگی می‌شود. 

در این جا به برخی از مکمل‌های غذایی که برای یائسگی مناسب هستند می‌پردازیم.

حبوبات

برخی از علایم آزار دهنده همراه با یائسگی ناشی از کمبود استروژن است. یک منبع غذایی غنی از فیتواستروژن مانند دانه‌های سویا، نخود، عدس و همچنین برخی از منابع قوی‌تر مانند فولیک اسید، منیزیم، پتاسیم، ویتامین B، فیبر و 20 تا 25 درصد پروتئین در هر وعده غذایی کمک کننده است.

منابع حاوی پروتئین را بیشتر بشناسید.

بذر کتان

غلظت بالایی از اسیدهای چرب (امگا 3 و امگا 6) در بذر کتان می‌تواند التهاب، احتباس مایعات، افسردگی و تحریک پذیری را از بین ببرد. این مکمل غذایی با بوی معطر خود یک منبع غنی ویتامین است و می‌تواند سبب تنظیم سوخت‌وساز بدن شود و استفاده از استروژن را راحت‌تر کند؛ بنابراین علایم یائسگی مانند گر گرفتگی، تعریق و خشکی واژن را به حداقل می‌رساند.

سبزیجات با برگ‌های سبز

یک بشقاب از کلم‌ها مانند کلم پیچ و دیگر سبزیجات منبع خوبی از کلسیم و منیزیم هستند که برای استخوان مفید است و همچنین پژوهشگران می‌گویند منیزم به کاهش افسردگی، اضطراب و میگرن کمک می‌کند.

منابع کلسیم غیر لبنی می توانند کمک کنند بیشتر این ماده جذب بدن شما شود.

ماهی آب‌های سرد

ماهی آب‌های سرد مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی، ساردین، شاه ماهی که منبع بسیار خوبی از امگا 3 و اسیدهای چرب مفید هستند، به کاهش گرگرفتگی و افسردگی کمک می‌کند. امگا 3 از قلب در برابربیماری‌های قلبی محافظ

آجیل و دانه‌ها

گردو، دانه کدو تنبل، تخمه آفتابگردان یک میان وعده بسیار خوبی هستند، اسید‌های چربی اشباع نشده مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم و زینک به کاهش علایم یائسگی و عوارض آن و همچنین برای بهبودی تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان مفید است. پژوهش‌ها نشان داده است که زینک به داشتن خواب بهتر کمک می‌کند و منیزیم در آجیل نیز باعث کاهش افسرگی می‌شود.

فواید مصرف آجیل، تخمه و حبوبات را نیز بخوانید.

کدو

کدو حاوی ویتامین A و ویتامین‌های ضروری برای پوست، دندان، استخوان و بافت‌های نرم است. این مکمل با دارا بودن فیبر به رفع مشکل یبوست دوران یائسگی که به دلیل تغییرات هورمونی رخ می‌دهد، کمک می‌کند. کدو را می‌توان در خیلی از دستورهای پخت اضافه کنید، برای نمونه می‌توانید آن را رنده یا له کنید و به جای سیب زمینی استفاده کنید.

در مورد ویتامین A و پوست بیشتر بدانید.ت می‌کند و مصرف

آلو

کمبود استروژن در دوران یائسگی اغلب به پوکی استخوان منجر می‌شود. بیشتر زنان از اهمیت کلسیم برای سلامت استخوان‌ها آگاهی دارند؛ اما مواد مغذی ضروری دیگری نیز هستند که برای حفظ استحکام استخوان‌ها مفید هستند؛ از قبیل بوره (یکی از مواد معدنی و از نمک‌های اسید بوریک است) و مواد معدنی که در میوهای مختلف یافت می‌شود، سبزیجات و آجیل که از استخوان‌ها حفاظت می‌کند و نیز ویتامین دی و استروژن به طول عمر کمک می‌کند. 3 تا 4 میلی‌گرم بوره در رژیم غذایی و همچنین میوه آلو را در برنامه غذایی داشته باشید؛ چرا که به کاهش گرگرفتگی کمک می‌کند. ماهی 2 بار در هفته توصیه می‌شود.

نقش مکمل‌ها

گاهی اوقات گرفتن مواد مغذی از غذا سخت است، مکمل‌ها می‌توانند در این امر به ما کمک کنند. اگر خواستار استفاده از مکمل‌های غیر از مواد غذایی طبیعی هستید، باید با پزشک مشورت کنید؛ چرا که استفاده از مکمل‌های غیر استاندارد می‌تواند باعث آسیب به اندام‌ها شود.

با مکمل هایی برای سلامت استخوان ها بیشتر آشنا شوید.

آکنه در دوران یائسگی امری رایج است که باید برای مقابله با آن آماده باشید.
  • کریمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی