در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




 اگر نوک پستان مادر مبتلا به  زخم یا شقاق شود چه باید کرد؟

زخم و شقاق نوک پستان علل مختلفی دارد ،‌از جمله وضعیت نادرست گرفتن پستان مادر توسط شیرخوار،‌ شستشوی  مکرر پستان با الکل و صابون یا استفاده از محلول ها یا کرم هایی که نوک پستان را تحریک می کنند. برای درمان باید کودک را به دفعات و در حالات مختلف شیرداد و از شستن پستان با آب و صابون قبل از هر بار شیردهی پرهیزکرد، از مصرف مواد تحریک کننده نوک پستان نیزخودداری نمود.

بهترین روش برای بهبود شقاق پستان باقی گذاردن یک تا چند قطره شیر مادر روی نوک پستان در پایان تغذیه شیرخوار و در معرض هوا و نور خورشید قرار دادن پستان است. استفاده از گرمای خشک مثلا گرمای سشوار ( با درجه کم ) روزی 3 تا 5 بار هر بار 3 تا  5 دقیقه و با فاصله حداقل 7 تا 8  سانتی متر از محل شقاق ، بسیار موثر و کمک کننده است. همچنین می توان یک لامپ 60 وات معمولی را روشن و در فاصله 40 سانتی متری نوک پستان برای مدت 20 دقیقه قرار داد و این کار را 4 بار در 24 ساعت تکرار نمود.

برفک نوک پستان چرا به وجود می آید و چگونه درمان می شود؟

برفک معمولا به دنبال مصرف آنتی بیوتیک به وجود می آید . پوست ناحیه مبتلا قرمز، براق،‌ پوسته پوسته و نوک پستان نیز کمی کمرنگ تر می شود. گاهی اوقات شیرخوار هم مبتلا به برفک دهان است که در این حالت هم مادر و هم شیرخوار باید درمان شوند. مدت درمان مادر 14 روز و با محلول یا کرم نیستاتین است که روزی 4 بار بعد از شیر دادن روی نوک و هاله پستان مالیده می شود. درمان شیرخوارفقط با محلول نیستاتین می باشد که روزی 4 بار و هر بار بعد ازشستن وخشک کردن ناحیه ،‌15 قطره از محلول را باید به آرامی در سطح داخلی دهان شیرخوار یعنی داخل گونه ها،‌ لثه ها و روی زبان مالید. باید توجه داشت که مدت درمان به طورمعمول 14 روز است و بهترین زمان بلافاصله بعد از تغذیه است که اثر آن تا نوبت بعدی تغذیه باقی می ماند. درمان مادر و کودک نیز باید تواما ادامه یابد.

برای پیشگیری از ایجاد شقاق نوک پستان :

1-هاله قهوه ای رنگ پستان علاوه بر نوک آن باید در دهان کودک قرار گیرد.

2-دفعات شیردهی را زیاد کرد تا نوزاد هر بار مدت کمی سینه را بمکد.

3- برای درمان از پماد لانولین وژل آلوورا استفاده کنید.

  • کریمی