در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




سکنجبین خانگی و کاهو را در بهار از دست ندهید...!

يكشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۳۴ ب.ظ

سکنجبین خانگی بسازید


 سیزده‌ به در که از راه می‌رسد، خانواده‌های ایرانی به اتفاق هم به بوستان‌ها و جنگل‌ها و تفریحگاه‌های مختلف می‌روند تا در روز طبیعت از بودن در کنار درختان و گل‌ها لذت ببرند.آشنایی با روز طبیعت یکی از عادات خوب خانواده‌های ایرانی در این روز مصرف کاهو و سکنجبین است که از قدیم‌الایام با شروع فصل گرم سال بر استفاده از آن تأکید و سفارش شده و تجربه‌های طب سنتی نشان داده است که مصرف سکنجبین در فصل بهار خواص درمانی دارد و از بروز برخی بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

چرا مصرف کاهو و سکنجبین در فصل بهار به یک برنامه ثابت تبدیل شده است؟سکنجبین یا در واقع سرکه و انگبین، مخلوطی است از سرکه و عسل که به میزان و مقدار معین با هم مخلوط می‌کنند و شربتی خوش‌گوار و معطر و فرح بخش به‌وجود می‌آورند.
با خواص سکنجبین آشنا شویدسکنجبین باعث دفع رطوبت زاید از معده و روده‌ها می‌شود و نقش مهمی در تقویت دستگاه گوارش دارد.در تهیه این شربت از سرکه استفاده می‌شود و سرکه قابلیت نفوذ بالایی دارد؛ به مفاصل هم نفوذ کرده و مواد و رطوبت مفاصل را از بین می‌برد، همچنین باعث تحلیل رطوبت بد بدن می‌شود.
این شربت برای حفظ سلامت افراد گرم مزاج بسیار مفید بوده و باعث ایجاد سردی در کبد‌های گرم می‌شود.خاصیت مهم سکنجبین رفع عطش است و مصرف آن در روزهای گرم از تشنگی مفرط جلوگیری می‌کند. این شربت گرفتگی عروق را رفع و معده را تقویت کرده و از صفرای رقیق پاک می‌کند.


سکنجبین خانگی بسازید

برای تهیه سکنجبین، این مواد را لازم دارید: سرکه2 لیوان، عسل 5 لیوان، آب 4 لیوان ولی مقدار آن به غلظت مورد نظر شما بستگی دارد.ابتدا سرکه و عسل و آب را مخلوط کرده بجوشانید و کف آن را بگیرید تا به یک‌چهارم برسد و به قوام برسد، ‌البته عده‌ای معتقدند آنقدر باید بجوشد تا یک پنجم مخلوط باقی بماند. هر زمان به غلظت مورد نظر رسید سکنجبین شما آماده است و می‌توانید پس از خنک شدن، آن را به‌صورت شربت و یا با کاهو میل کنید. در تهیه سکنجبین می‌توان از عرق نعناع یا از خود نعناع هم استفاده کرد تا از عطر و خواص آن بهره‌مند شد.
مصرف کاهو با سکنجبین باعث افزایش اشتها می‌شود.اگر آب پخته کاسنی را با سکنجبین میل کنید بهترین داروی تب‌های طولانی و مداوم است.
یک نکته مهم مصرف سکنجبین برای افرادی که سرفه می‌کنند مناسب نیست و سرفه آنها را تشدید می‌کند.


سلامت نیوزسکنجبین خانگی بسازید

  • کریمی