در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




مهد کودک از چه سنی برای کودک مناسب است؟

سه شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۱ ق.ظ
شهرام خرازی‌ها مدیرگروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بهتر است کودکان رابعد از سن سه سالگی به مهد فرستاد زیرا بسیاری از اطفال تا قبل از سن سه سالگی نمی‌توانند بر اضطراب جدایی از والدین بالاخص اضطراب ناشی از دوری مادر فائق آیند.

وی ادامه داد: در این صورت محیط مهدکودک برای کودک تنش‌زا خواهد بود و ممکن است از رفتن به مهد اجتناب کند یا از مهد بترسد و بی‌قراری کند.

خرازی‌ها افزود: اکثر بچه‌های سه‌ساله و بزرگتر می توانند دوری از والدین را تحمل کنند و با کودکان همسن و سالانشان در محیطی غیر از خانه همراه شوند؛ لذا توصیه می شود در صورتی که والدین قصد فرستادن فرزندانشان به مهدکودک را دارند تا سه ساله شدن او صبر کنند.

مدیرگروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد می‌پندارند برای ارضای نیازهای عاطفی کودکان باید تا حد ممکن بر ساعات تعامل فرزندان با والدین در خانه افزود.

 خرازی‌ها این تصور را که رفتن به مهد مانع برآورده شدن نیازهای کودک خواهد شد را صحیح ندانست و افزود: اهمیت «کیفیت» رابطه مادر و فرزند مهمتر و تأثیرگذارتر از «کمیت» و «مدت» این رابطه است.

مدیرگروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: به عبارت دیگر بچه‌هایی که دائماً در منزل حضور دارند ولی ارتباط مناسبی بین آنها و پدر و مادرشان برقرار نمی‌شود از نظر سلامت روانی عقب‌تر از بچه‌هایی هستند که ساعاتی از روز را در مهدکودک می‌گذرانند.

خرازی‌ها یادآور شد: تعامل اجتماعی بچه‌ها در محیط خارج از خانه نظیر مهدکودک ها بسیار بیشتر از محیط خانه است همچنین بچه‌ها در مهدکودک در تعامل با همسالان خود تجارب مختلفی کسب می‌کنند که در آینده به نفع آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: حجم تجارب و تعاملات روانشناختی و اجتماعی‌ بچه‌هایی که تا قبل از کلاس اول ابتدایی در محیط خانه بزرگ می‌شوند اندک است.

مدیرگروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران باذکر این مطلب که سالهاست تک فرزندی در بسیاری از خانواده‌های ایرانی رایج شده افزود: بچه‌های ایرانی بدون خواهر و برادر و در نتیجه بدون شکوفاشدن برخی از ارتباطات متقابل روانشناختی بزرگ می‌شوند.

وی به نقش و اهمیت مهدکودک ها در پرکردن خلاء نقش خواهر و برادر اشاره کرد و افزود: مهدکودک این فرصت را برای بچه‌ها به وجود می‌آورد تا با مفاهیمی چون رقابت، سلطه جویی، سلطه طلبی، خلاقیت، شکست، پیروزی، امیدواری، چاره اندیشی، گذشت و … هرچه بیشتر آشنا شوند.

وی گفت: مهدکودکهای استاندارد به رشد روانشناختی و اجتماعی اطفال کمک شایانی می‌کنند در مقابل مهدهای غیر استاندارد نیز این رشد را به تعویق انداخته و گاه متوقف می‌کنند بنابراین والدین باید در انتخاب مهدکودک دقت لازم را داشته باشند.

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد مواجهه کودکان با بیماری های مختلف، یادآور شد: بچه‌ها در مهدکودک با انواع و اقسام میکروب‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها مواجه گشته و ممکن است بارها بیمار شوند اما این مواجهه و ابتلا به بیماری، سیستم ایمنی آنها را به کرات فعال می‌کند و بر مصونیت کودک در مواجه با بیماری‌ها در سال‌های آتی رشد آن ها می‌افزاید.

خرازی‌ها اظهارداشت: هیچ اجباری برای فرستادن کودکان به مهد کودک نیست و والدین ایرانی خود باید در این زمینه تصمیم بگیرند.

  • کریمی