در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




خونریزی از لثه در دوران بارداری...!

دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۱۸ ب.ظ

بخشی از میکروب‌های موجود در دهان با مواد موجود در بزاق، لایه نرم بیرنگ و چسبنده‌ای تشکیل می‌دهند که با آب شسته نمی‌شود و تشکیل یک لایه می‌دهد. این لایه که به آن “پلاک میکروبی” می‌گویند،گفت:اگربا مسواک و نخ دندان از روی دندان‌ها تمیز نشود، باعث ناراحتی لثه می‌شود. در دوران بارداری،التهاب لثه از ماه دوم شروع وتا ماه هشتم به‌شدت آن افزوده می‌شود و درهمین دوره‌زمانی است که زنان باردارمتوجه تورم، خونریزی و قرمزی لثه خود می‌شوند. در بعضی از موارد ناراحتی لثه در دوران بارداری شدید و به صورت یک برجستگی بزرگ روی لثه دیده می‌شود که‌به‌این برآمدگی “تومورحاملگی” گفته می‌شود که بدون درد است. بهترین راه پیشگیری از بیماری لثه دردوران بارداری رامراجعه به دندانپزشک قبل از حاملگی است و در دوران بارداری نیز باید هرسه ماه یکبار برای بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان باید به دندانپزشک مراجعه شود. لثه زنان براساس شرایط جسمی آنها در بلوغ و یائسگی نیز به دلیل تغییرات هورمونی مستعد بیماری است. به زنان توصیه می شود برای مراقبت‌های بهداشتی‌ازدهان،مسواک زدن،استفاده از نخ دندان و معاینات دوره‌ای توسط دندانپزشک را در دوران بلوغ و یائسگی فراموش نکنند 
  • کریمی