در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




  بلاستوسیت
سلام

امشب میخواهم راجع به قصه هیجان انگیز لقاح براتون صحبت کنم
میدانم این مطلب را خیلی از شما بطور دقیق نمیدانید پس خوب دقت کنید
سلول تخم انسان که از بهم پیوستن تخمک یک خانم واسپرم آقا  ایجاد میشود در واقع از زمان تشکیل تا زمانی که در دیواره رحم جایگزین میشود یک سفر چند روزه را طی میکند!
ماجرا اینطوری است که:
شکلی را که در جلسه اول توضیح دادم یادتون هست؟⭕⭕⭕⭕⭕
وقتی تخمک آزاد مبشود توسط بخش انتهایی لوله ها که حالت شرابه مانند دارند وفمبریا نامیده میشودبه داخل حفره رحم مکیده میشود یعنی حرکات  سریع این قسمت تخمک را با خودش میبرد داخل لوله!⭕⭕⭕⭕⭕
از آن طرف اسپرم هایی که در موقع انزال مرد در مایع منی وجود دارند باسرعت از دهانه رحم عبور کرده ووارد رحم شده وبه طرف لوله پبش میروند
قابل توجه خانم هایی که می گویند چه کار کنیم  اسپرم برود بالا!!⭕⭕⭕
سرعت حرکت اسپرم ها اینقدر زیاد است که 1/5  دقیقه بعد از انزال داخل رحم هستند پس نیازی نیست پاها را ببرید بالا وبه دیوارتکیه  بدهید و...
خوب بعداز آن در داخل لوله رحم از بین چند میلیون  اسپرم آنهایی که قوی تر باشند وسرعت بیشتری داشته باشند  خودشان را به تخمک میرسانند.
وبه دیواره آن میچسبند در این مسابقه  یکی از اسپرم ها از بقیه جلو زده ووارد دیواره داخلی تخمک شده ولقاح انجام میشود.بعدازآن یک سلول مشترک که نیمی از  مرد ونیمی از زن است به نام تخم بوجود میآید  تخم به سرعت شروع به تقسیم شدن میکند وبعد از 72 ساعت به شکل  یک توپ شبیه توت فرنگی درمیآید. ⭕⭕⭕⭕⭕
حالا سفر ادامه پیدا میکند وتخم توسط حرکات لوله به سمت داخل حفره رحم هدایت میشود تقسیمات ادامه پیدا می کندواین توپ سلولی حدود 5-7روز در داخل رحم سرگردان  است.
وهنوز با مادر رابطه خونی ندارد!!!
یعنی ده روز از روز تخمک گذاری ولقاح تقریبا گذشته وبا مادررابطه از طریق خون برقرار نکرده.
قابل توجه خانم های بی بی چک به دست!⭕⭕⭕⭕
برای اینکه ما بتوانیم وجود جنین را از طریق خون  یا آزمایش ادرار اثبات کنیم حداقل 10-12 روز بعد از لقاح وقت لازم است. یعنی برای یافتن اثری ار ماده ای که توسط جفت ترشح میشود ودر خون یا ادرار مادر ریخته میشود باید زمان بگذرد. این زمان میشود حدود زمان پریود خانم که بهتر صبر کنیم اگر حداقل یک هفته پریود عقب افتاد بعد آزمایش خون بدهیم .
. خوب بقیه قصه درمورد چگونگی تشکیل جفت، کیسه آب جنین وبند ناف برای جلسه بعدبا توضیحاتی که دادم حالا یکبار دیگر فیلم لقاح را بادقت  ببینید.
شب خوبی داشته باشید 

  • کریمی