در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




می‌توانید نیازِ خود به آب را با یک لیوان آب میوه یا شیر نیز تأمین کنید. اما در مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل چای و قهوه احتیاط کنید و بیشتر از ۲-۳ فنجان مصرف نداشته باشید. زیرا این کافئین وارد شیر شما می شود و کودک را بی قرار و بدخواب می کند.

فولیک اسید

خوردن غذاهایی که حاوی اسیدفولیک هستند، در هر روز الزامی است زیرا به منظور اینکه کودک سالمی داشته باشید روزانه باید ۴۰۰ میکروگرم از این ویتامین را دریافت کنید. منابع غذایی اسید فولیک شامل آب پرتقال، توت فرنگی، اسفناج، بروکلی، لوبیاها و غلات صبحانه و نان‌‌های غنی شده هستند.
یبوست

یبوست بعد از زایمان را از بین ببرید

یبوست عارضه شایع ناخوشایندی است که معمولأ بعد از زایمان وجود دارد. توصیه‌‌های زیر تا حد زیادی به برطرف کردن آن کمک می‌‌کنند:

۱- انجام بعضی ورزش‌‌ها از جمله پیاده‌روی

۲- دریافت کافی فیبر: مافین‌‌های سبوس‌دار، غلات آماده پر فیبر، میوه‌‌ها و سبزیجات انتخاب‌‌های خوبی برای دریافت فیبر هستند.

۳- دریافت کافی مایعات خصوصأ اگر مصرف فیبر بالا باشد و خصوصأ اگر قصد شیردهی دارید.

۴- مصرف ۱ فنجان آب آلو با معده خالی و بعد از آن چند فنجان آب داغ یا چای توصیه شده است.

۵- از مصرف ملین‌‌های دارویی بپرهیزید.

بهبودی بعد از عمل سزارین

عمل سزارین موجب می‌‌شود عبور غذا از دستگاه گوارش به طور موقت با مشکل مواجه شود که نتیجه آن تولید گاز و یبوست است. البته هر دوی این ناراحتی‌‌ها را می‌‌توان با راه رفتن که باعث افزایش حرکات روده‌‌ها و در نتیجه عبور بهتر گاز می‌‌شود، درمان کرد. بعلاوه غذا خوردن هم کمک کننده است. اگرچه میل به غذا خوردن به علت ایجاد نفخ کاهش می‌‌یابد، اما غذا خوردن با نرمال کردن حرکات روده به رفع یبوست و گاز کمک می‌‌کند. اگر بعد از عمل سزارین به علت دفع خون یا هر علت دیگری دچار آنمی شده‌اید، به سرعت آن را درمان کنید زیرا درمان آنمی سبب سرعت بخشیدن به بهبودی بعد از عمل جراحی می‌‌شود. به طور کلی مدیریت تغذیه‌ای بعد از هر عمل جراحی شامل افزایش دریافت ویتامین C و پروتئین در رژیم غذایی است. زیرا ویتامین C در بهبودی زخم بسیار موثر است و پروتئین به بدن شما کمک می‌‌کند تا خودش را ترمیم کند.

  • کریمی