در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




مصرف ویتامینC در بارداری...!

يكشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۵۳ ب.ظ

منابع طبیعی ویتامین c

اکثر افراد ویتامین ث کافی را از منابع غذاییشان دریافت می کنند. هرچند که اکثر میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین c هستند، اما بهترین منابع این ویتامین شامل:

طالبی (گرمک)
مرکبات و آب آنها مانند پرتقال، نارنج و گریپ فروت
کیوی
انبه
اناناس
توت فرنگی، تمشک، زغال اخته
هندوانه
کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم
فلفل سبز و قرمز
اسفناج، کلم پیچ، شلغم تازه، و دیگر سبزیجات
سیب زمینی شیرین
گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی
کدوی حلوایی
پختن غذاهای حاوی ویتامین c و یا نگهداری طولانی مدت آنها می تواند میزان ویتامین ث موجود در آنها را کاهش دهد. بهترین شکل مصرف منابع حاوی ویتامین c مصرف خام آنها است.

عوارض جانبی و خطرات ویتامین ث

عوارض و خطرات جدی بدلیل مصرف زیاد ویتامین ث بسیار نادر بوده چراکه بدن میزان زیاد ویتامین c را دفع کرده و آن را ذخیره نمی کند. با اینحال مقادیر بالای 2000 میلی گرم در روز توصیه نمی شود چرا که این میزان باعث ناراحتی معده و اسهال، سوزش معده و حتی در بعضی موارد سنگ کلیه می شود.

خطرات کمبود ویتامین ث

مصرف کم ویتامین C می تواند باعث کم خونی، خونریزی لثه ها، کاهش توانایی بدن در مقابله با عفونت ها، کاهش توانایی بدن در مقابله با عفونت ها کاهش توانایی بدندر درمان زخم ها موهای خشک وترک خورده التهاب لثه ها خونریزی بینی افزایش وزن به دلیل کاهش سوخت وساز پوست خشک وخشن مفاصل دردناک و ورم کرده  و..
مصرف ویتامین C در رژیم غذایی زنان باردار خطر زایمان زودرس را در زنان کاهش می دهد. به گفته پژوهشگران زنانیکه در دوران بارداری از مکمل های حاوی ویتامین C استفاده می کنند , کمتر از سایرین به پارگی کیسه آب و زایمان زودرس دچار می شوند این محققان با بررسی ۵۲ زن از ماه پنجم بارداری , تاثیر تجویز روزانه ۱۰۰ میلی گرم ویتامین C را در مقایسه با دارونما بر میزان موارد بروز زایمان زودرس در آنان ارزیابی کردند نتایج این بررسی که در گردهمایی اخیرانجمن متخصصان تغذیه آمریکامطرح شد , حاکیست ویتامین C با تقویت ساختمان کلاژنی غشائ کیسه آب نقش بسزایی در پیشگیری از بروز زایمان زودرس در زنان باردار دارد بطوریکه در این بررسی تنها ۵ درصد زنانیکه ویتامین C دریافت کرده بودند , به زایمان زودرس دچار شدند حال آنکه این مشکل در زنانیکه از دارونما استفاده کرده بودند , ۲۵ درصدبود.

  • کریمی