در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




آروماتراپی(رایحه درمانی) در بارداری وزایمان ...!

شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۲۹ ب.ظ

تعدادی از روغنهای معطر در طی حاملگی و زایمان بدون خطر و کمک کننده هستند. برخی از آنها جایگزین مفیدی برای داروها می باشند. تعدادی از آنها مضر بوده و سبب خونریزی، انقباضات رحمی یا سقط میشوند. 


}استفاده از اسانسهای مرکبات (ترنج، گریپ فروت، پرتقال و لیمو) مفید هستند. اثرات ارتقا دهنده آنها و همچنین تاثیر مثبت آنها روی دستگاه گوارش و اشتهای فرد باعث شده که آنها انتخاب درستی برای آروماتراپی باشند. توصیه می شود که این اسانس ها به طور مستقیم روی پوست استفاده نشوند به خصوص قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید چونکه سبب پیگمانتاسیون پوستی میشوند. تنها 1 یا 2 قطره به آب اضافه نموده و در مجاورت خود قرار داده و بطور عمیق تنفس کرده و از خواص آن بهره مند شوید.
بین هفته 12 تا 20 بارداری، ماساژ برای همه قسمتهای بدن توصیه می شود. پس از این زمان، مادر باردار باید در حالتی بنشیند یا به پشت بخوابد که تعدادی بالش زیر پاها و سرش قرار دارد. برای ماساژ سر، یک بالش زیر سینه و روی شکم بگذارید و آرنج ها را روی میز قرار دهید. بدین ترتیب خانم باردار راحت تر خواهد بود. روغن ماساژ فقط باید حاوی روغن گل های ملایم نظیر : اسطوخودوس، شمعدانی، رز یا بابونه باشد. از اسانس هایی که موجب قاعدگی می شوند :  مانند مریم گلی، ریحان ، رازیانه ورزماری و روغن های سمی و محرک مانند wintergreen، کافور، پونه، نعناع، مر، سرو کوهی، چوب صندل، تخم رازیانه و آویشن پرهیز کنید. از هیچ روغن اسانسی در دو تا سه ماهه اول بارداری (12 هفته) استفاده نکنید. از 5 تا 9 ماهگی گردن و ماهیچه های منقبض شانه را ماساژ دهید. ماساژ ملایم ستون فقرات و بخش پایینی پشت در حالی که خانم باردار نشسته است. نیز توصیه می شود. حمام های گرم، درد پشت و پاها را تسکین می بخشد ولی یادتان باشد که فقط از اسانس های ملایم استفاده کنید. اسطوخودوس به همراه ترنج برای طراوات بخشیدن به هوای اتاق قابل استفاده است. روغن هایی که برای روی شکم استفاده می شوند. از انواع بسیار مغذی اند تا از ترک خوردگی جلوگیری کنند. از روغن های گیاهی مانند مغز گندم، آووکادو و عناب استفاده کنید.

روغن ماساژ بی خطر و لذت بخش

بابونه 2 قطره، رز 1 قطره،  روغن بادام 3 قاشق مربا خوری، عطر بهار نارنج 1 قطره.

اسطوخودوس از همه روغن های اسانسی، برای زنان باردار، بی خطرتر است و حتی در اتاق زایمان به آرامش مادر و تنفس او کمک می کند.

  • کریمی