در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




استفاده از طب سوزنی در درمان نازایی...!

دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۳۶ ب.ظ
 طبق تحقیقات به عمل آمده زوجینی که موفق به بچه دار شدن نمی‌شوند، می‌توانند به کمک طب سوزنی عدم باروری خود را درمان کنند. در این نوع روش درمانی سوز‌ن های باریک و متعددی در نقاط معینی وارد بدن می‌شوند که استفاده از این روش موجب می‌شود تا باروری در زنان و مردان بهبود یابد.
دکتر لیزا لیلین‌فیلد، متخصص پزشکی خانواده و کنترل درد در مرکز طب تلفیقی کاپلان در مک‌لئان در وایومینگ در این بیان می‌کند: "طب سوزنی" با سابقه حدود 3000 ساله، از بی خطرترین روش‌های سنتی درمانی به شمار می‌رود.
دکتر جیمی گریفو رئیس مرکز باروری دانشگاه نیویورک و رئیس بخش غدد تناسلی در مرکز پزشکی لانگون در این دانشگاه می‌گوید: "طب سوزنی دوای همه دردها نیست اما به برخی از بیماران کمک می‌کند تا احتمال موفقیت‌شان در باروری را بالا ببرند." همچنین این روش غیر متعارف به کنترل استرس ناباروری کمک کرده و میزان بارداری و کیفیت زندگی افراد را بهبود می‌بخشد. البته دو وضعیتی که بر اساس این تحقیقات طب سوزنی در بیشترین موارد اثر مفید در آن نشان داده است، باروری آزمایشگاهی (IVF) و ناباروی به علت سندروم تخمدان پلی‌کیستیک است.
به گفته لیلین ‌فیلد طب سوزنی علاوه بر تخفیف دادن استرس ممکن است با بهبود بخشیدن جریان خون به تخمدان‌ها و رحم نیز به بهبود باروری زن کمک کند. بهبود جریان خون ممکن است به ضخیم‌ترین شدن پوشش داخلی رحم کمک کند و بخت باروری را افزایش دهد.
وی در پایان می‌افزاید: طب سوزنی ممکن است به فعال کردن مغز برای آزاد کردن هورمون‌هایی که تخمدان‌ها را تحریک خواهند کرد، غده‌های فوق ‌کلیوی و سایر اندام‌های دخیل در تولید مثل کمک کند.
+ نوشته شده در  پنجشنبه دوم خرداد 1392ساعت 21:16  توسط مدیر  |  نظر بدهید
درمان ناباروری با استفاده از طب سوزنی
درمان ناباروری با استفاده از طب سوزنی

طب سوزنی قرار دادن سوزن استریل فوق العاده باریکی است در نقاط خاصی از بدن که در کانالها یا مریدین ها قرار دارد؛ این مسیرها در هر دو قسمت بیرونی و داخلی بدن وجود دارد.زمانی که این نقاط سوزن زده شدند می توانند مسیری که در عملکردهای مختلف بدن هستند را کنترل کنند. طب سوزنی در مشکلاتی از ناباروری مانند کم کاری تیروئید و یا پرکاری تیروئید، کمک کننده است.

آیا طب سوزنی می تواند در درمان ناباروری مورد استفاده قرار بگیرد؟

طب سوزنی اغلب بهمراه طب گیاهی، برای قرن ها در درمان برخی از علل ناباروری مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال ، طب سوزنی و گیاهی نمی تواند در چسبندگی لوله های رحمی که در نتیجه بیماری التهابی لگن یا اندومتریوز رخ می دهد، مورد توجه قرار بگیرد. با این حال ، در این وضعیت ، فرد هنوز هم می تواند از طب سوزنی و گیاهی به دلیل اثر بالقوه بهبود عملکرد تخمدانی فولیکولار بهره مند شود. علاوه بر این، این روش نشان داده است که طب سوزنی می تواند جریان خون به اندومتر را افزایش دهد و به تسهیل در ضخامت و افزایش پوشش آن کمک کند.

چه زمانی باید درمان طب سوزنی را شروع کرد؟

طب سوزنی شبیه به درمان فیزیکی است زیرا که یک روش فرایند گرا از مداخله پزشکی است. انجام بیشتر آن بهتر از کمتر آن است. بیماران معمولا به مدت سه تا چهار ماه قبل از تلقیح، در لقاح آزمایشگاهی IVF (لقاح خارج رحمی) ، و یا انتقال تخمک اهدائی، مورد درمان قرار میگیرند. به نظر میرسد که در این دوره از درمان، اثر درمانی دارد.

در یک مطالعه توسط استنر- ویکتورین و همکاران از بخش زنان و زایمان مرکز باروری در دانشگاه گوتنبرگ اسکاندیناوی، زنان برای دریافت درمان های طب سوزنی قبل و بعد از انتقال جنین تشویق می شوند. مشاهدات بالینی مرکز برکلی برای تولید مثل سالم، نشان می دهد که موثرترین درمان های ناباروری شامل ترکیبی از طب سوزنی ، طب گیاهی و مداخلات طب سنتی است. با این حال ، گاهی اوقات، هنگامی طب سوزنی و داروهای گیاهی مورد استفاده قرار میگیرد که مداخلات طب سنتی صورت نمیگیرد.

چه زمانی باید طب سوزنی را متوقف کرد؟

به طور معمول اکثر سقط جنین ها در سه ماهه اول حاملگی رخ می دهد. لذا برای کمک به پیشگیری از سقط جنین بیماران، اغلب ممکن است درمان تا هفته دوازدهم به بطول انجامد.

آیا نقاط طب سوزنی پس از تلقیح ، لقاح خارج رحمی ، یا اهدا تخمک، نسبت به قبل تفاوت دارد؟

متخصص طب سوزنی نباید بعد از تلقیح و یا انتقال تخمک، در ناحیه لگن شکمی سوزن بزند.6 اندام در طب سوزنی منع استفاده دارد که هنگام حاملگی و یا شک در سقط جنین، باید از آنها اجتناب شود. این اندامها عبارتند از 21 نقطه در کیسه صفرا ، 12 نقطه در معده،4 نقطه در روده بزرگ، 6 نقطه در طحال ،60 نقطه در مثانه و هر نقطه از شکم.

خطرات ناشی از طب سوزنی؟

در استفاده از طب سوزنی برای درمان ناباروری، حداقل خطر وجود دارد. هنگامیکه یک زن باردار است، اگر نقاط طب سوزنی اشتباه انتخاب شود، ممکن است خطر سقط جنین ایجاد شود. این یکی از دلایل عوارض درمان طب سوزنی است که افراد تنها باید توسط متخصص طب سوزنی در درمان اختلالات ناباروری، تحت درمان قرار بگیرند. طب سوزنی برای هر کسی، بدون در نظر گرفتن آسیب شناسی و یا اینکه از چه داروهایی مصرف می کند، منع استفاده ندارد.

به طور معمول چه نوع از بیماران ناباروری، طب سوزنی میشوند؟

طب سوزنی می تواند مورد استفاده در درمان هر نوع اختلال در باروری قرار بگیرد از جمله اسپاسم لوله ها.( اسپاسم لوله ها اغلب با طب سوزنی بر طرف میشوند، اگر چه لوله های مسدود شده به طب سوزنی پاسخ نمی دهند.) طب سوزنی اغلب در ترکیب با گیاهان برای درمان افزایش هورمون محرک فولیکول (FSH) ، سقط های مکرر ،ناباروری با علت ناشناخته (ایدیوپاتیک)، نقص فاز لوتئال ، هیپرپرولاکتینمی (وقتی که توسط پرولاکتینوما ایجاد نشده باشد)، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) با چرخه آنوولاتوری و عامل مردانه از جمله مردان مبتلا اسپرم هایی با دی ان ای متفرق، مورد استفاذه قرار میگیرد.

+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و سوم اردیبهشت 1392ساعت 21:15  توسط مدیر  |  نظر بدهید
کاربردهای طب سوزنی در ناباروری با علت مردانه
کاربردهای طب سوزنی در ناباروری با علت مردانه

... ژنگ و پائولو به اتفاق همکارانش مطالعه ای جهت بررسی اثر طب سوزنی بر ناباروری مردانه در پارامترهای اسپرم و اثرات درمانی بر نتایج ART ترتیب دادند، 22 بیمار که برای آنها به علت دلایل ناباروری مردانه بدون علت مشخص از روش ICSI استفاده شده بود و نتیجه نگرفته بودند تحت درمان طب سوزنی به مدت 8 هفته (دو بار در هفته) قرار گرفتند و پس از آن مجددا ICSI انجام شد. پس از انجام طب سوزنی حرکت سریع اسپرم، میزان اسپرم نرمال و میزان باروری افزایش معنی داری پیدا کرده بودند. البته تفاوت معنی داری در غلظت اسپرم و حرکت عمومی اسپرم ایجاد نشده بود. کیفت جنین بهبود پیدا کرده بود که البته از نظر آماری معنی دار نبود.

دکتر چنگ و همکارانش جهت تحقیق در مورد بهترین متد جهت افزایش موفقیت درمانی در ناهنجاریهای اولیه اسپرم مطالعه بالینی در دوگروه مطالعه و کنترل 83 نفری ترتیب دادند و گروه مطالعه تحت درمان با طب سوزنی قرار گرفتن و نتایج بدین قرار بود : میزان باروری زوجهای گروه مطالعه 8/78 % در برابر 4/34 % در گروه کنترل بود (P‹0.01) ، فعالیت سوپر اکسید دسمولاز (SOD) و محتوای Zn در اسپرم افزایش و سطح کادمیوم به صورت معنی داری کاهش یافته بود.

مطالعه دیگری توسط سیترمان و همکارانش جهت بررسی اثر طب سوزنی در ارتقا کیفیت اسپرم انجام شد که گروه 16 نفره مطالعه تحت 5 هفته (دو جلسه در هفته) درمان با طب سوزنی قرار گرفتند و نمونه اسپرم آنها با گروه کنترل (بدون مداخله) از نظر آزمایشات روتین و اولترا مورفولوژیک مقایسه شد. شاخص باروری به دنبال بهبود در کل بخش فانکشنال اسپرم ، درصد زنده بودن ، کل اسپرم متحرک و آکسونم بدون نقص به دنبال درمان با طب سوزنی افزایش معنی داری یافت.

رییگلر و همکارانش جهت بررسی وجود رابطه بین اثر طب سوزنی بر باروری و تاثیرات روانی مطالعه ای با 28 بیمار انجام دادند که پس از پر کردن رضایت نامه آگاهانه تحت طب سوزنی قرار گرفتند در ضمن پارامترهای ذهنی توسط تست کتبی روانشناسی ارزیابی گردید و در عین حال غلظت ، حجم و حرکت در اسپرموگرام قبل و بعد از درمان با طب سوزنی ارزیابی گردید، که تاثیرات معنی دار مثبتی در همه پارامترهای اسپرم به جز حجم گزارش گردید ولی در عین حال تست روانشناسی هیچ تغییری را طی جریان مطالعه نشان نداد که نشان می دهد تاثیرات درمانی طب سوزنی به علت مکانیسم دارونما (Placebo effect) نمی باشد.