در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




سفر با کودک و وسایل لازم...!

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۴۸ ق.ظ
  1- اسباب بازی جدید و بسته‌بندی شده به ازای هر یک ساعت زمانتوجه کودکان معمولاً به اندازه‌ی یک پشه است. یک اسباب‌بازی جدید می‌تواند آنها را برای مدتی سرگرم و مشغول نگهدارد، و باز کردن بسته‌بندی برای آنها نیمی از لذت است. نیازی به خرید اسباب‌بازی‌هایی در حد عیدی سال نو نیست، چند اسباب‌بازی ارزان‌قیمت مانند ماشین‌های کوچک، مداد شمعی، کتاب‌های کوچک و برچسب‌های مخصوص کودکان کافی هستند. و نکته‌ی مثبت درباره‌ی این اسباب‌بازی‌ها این است که اگر بشکنند یا گم شوند اتفاق بزرگی نیفتاده است. فقط رعایت حال همسفرانتان را هم بکنید و از خریدن اسباب‌بازی‌های پر سر و صدا یا پر نور خودداری کنید.

2-
خوراکی‌ها و تنقلات
تنقلاتی از جمله بیسکوئیت‌های حیوانات، لواشک میوه‌ای و چوب‌شور به اندازه‌ی دوبرابر مقدار مورد نیاز برای مدت زمان سفر به همراه داشته باشید. وقتی که در یک ترافیک دوساعته غیرمنتظره گیر بیفتید یا مجبور شوید مدتی در جاده خاکی بروید، از این بابت از خودتان ممنون خواهید بود.

3-

نوشیدنی به اندازه‌ی کافی
توضیحات قبلی در مورد آب و هر نوشیدنی دیگری که فرزندتان به آن علاقه دارد نیز صدق می‌کنند. اگر مسافرت شما هوایی است، غذای بچه، نوشیدنی‌های مخصوص کودکان و شیر مادر جزو استثنائات ممنوعیت مایعات در حین پرواز هستند، البته به اندازه‌ی معقول! (و افزایش دادن حدود این اندازه‌ی معقول می‌تواند برای شما هزینه داشته باشد.) پس از عبور از گیت بازرسی، بزرگترین شیشه‌ی آب ممکن را بخرید، هواپیماها به شدت عطش‌زا هستند.

4-

کمی رشوه
اگر شما هم به استفاده از آب‌نبات اعتقاد دارید، و مخصوصاً اگر جزو افرادی هستید که به ندرت این کار را می‌کنند، کمی آب‌نبات یا شکلات یا هرگونه شیرینی‌جات ممنوعه‌ای بعنوان رشوه می‌توانند در حساس‌ترین موقعیت‌های مسافرت با کودکان جادو کنند.

5-
شیشه‌شیرهای کاملاً بسته
با استفاده از آنها می‌توانید با کمترین خرابکاری، مایعات و نوشیدنی‌ها را در ماشین، هواپیما یا رستوران حمل کنید.

6-

لباس اضافی برای بچه‌ها و خودتان
قانون مسافرت با کودکان می‌گوید که اتفاقاتی از قبیل نیاز به تعویض پوشک، ریختن شیر و یا استفراغ (روی خودشان و شما) حتماً رخ می‌دهند. علاوه بر لباس تمیز اضافی، حتماً یک ظرف تمیز دردار و ضدآب به همراه داشته باشید تا بتوانید لباس‌های کثیف را داخل آن قرار دهید. همچنین همراه داشتن کیسه‌فریزرهای در دار می‌تواند در مواقع بحران مفید باشد.

7-
وسیله‌ی الکترونیک دلخواهتان
تکنولوژی یکی از موارد مفید در حین مسافرت با کودکان است، اگر شما هم اهل استفاده از آن باشید. یک فیلم خوب برای شما 90 دقیقه آرامش نسبی به ارمغان می‌آورد. به همراه داشتن هدفون هم توصیه می‌شود تا همه مجبور به گوش دادن به یک آهنگ برای هزارمین بار نباشند. بسیاری از والدین در مدت سفر قوانین شان در رابطه با استفاده از وسایل الکترونیک را لغو می‌کنند و این هردو طرف را خوشحال می‌کند. علاوه بر این، این وسایل مزیت دیگری نیز دارند: سبکی. قبل از اینکه تبلت‌ها به بازار بیایند، برای استفاده از کتاب و فیلم باید کیف تان را پر از کتاب و DVD و وسایل پخش آنها می کردید. حالا همه‌ی آنها یکجا در یک وسیله‌ سبک قرار دارند. فقط باید از شارژ بودن آن وسیله اطمینان حاصل کنید.

8-

پوشک و مخلفات
اگر کوچولوی شما هنوز نیاز به پوشک دارد، دو برابر چیزی که فکر می‌کنید لازم باشد برای مسافرت با کودکان به همراه داشته باشید (درست مثل خوردنی‌ها، و به همان دلیل). اگر کودکتان تازه پوشک را کنار گذاشته‌است بازهم محض احتیاط چندتایی به همراه داشته باشید. البته برای سبک کردن بارتان می‌توانید پوشک‌ها را از مقصدتان تهیه کنید ولی در این صورت ریسک پیدا نکردن نوع مورد نظرتان وجود دارد. اگر پوشک با خودتان ببرید (بسته به شرایط فرزندتان، حدود 5 الی 7 پوشک برای هر روز) در هنگام برگشت فضای مناسبی برای سوغاتی‌ها خواهید داشت. دستمال‌های مخصوص کودک را هم فراموش نکنید، آنها آنقدری به درد خواهند خورد که از بردن یک (یا حتی دو) بسته از آنها پشیمان نشوید.

9-

لباس‌های تیره و بادوام
اتفاقاتی که پیش می‌آیند قابل پیش‌بینی نیستند، ولی یک چیز مشخص است و آن هم این است که بچه‌ها کثیف می‌شوند. شلوار جین و لباس‌های تیره در این باره تا زمانی که بتوانید لباس عوض کنید به کمک شما می‌آیند. در هر روز حدوداً دو دست لباس لازم دارید،‌ مخصوصاً اگر قصد شستن لباس‌ها را ندارید.

10-

سبک‌ترین کالسکه‌ی کودکی که می‌توانید از پسش بر بیایید
البته کیسه‌های دوشی حمل کودک روش بسیار خوبی برای این کار بدون نیاز به دست هستند ولی شما به چیزی نیاز دارید که بتوانید وسایل را نیز در آن قرار دهید. کالسکه‌ی کودک فقط یک کالسکه نیست. می‌توانید از آن به عنوان تخت، صندلی بلند و چرخ‌دستی مسافرتی استفاده کنید. این کالسکه‌ها مایه‌ی آسایش شما و فرزندانتان هستند. بچه‌ها به آن عادت دارند و حتی می‌توانند داخل آن بخوابند.

11-

عروسک
اگر فرزندتان عروسک محبوبی دارد، آن را به همراه بیاورید. چه این عروسک یک عروسک پارچه‌ای باشد، چه عروسک انسان‌نما یا حیوان، به همراه داشتن آن باعث می‌شود کودک کمتر احساس غریبی کند و حس امنیت بیشتری داشته باشد. اگر نگران گم شدن آن هستید، یک عروسک اضافی از آن مدل بخرید و عروسک اصلی را در خانه بگذارید.

12-

وسایل کمک‌های اولیه‌ی اصلی
به هرجایی که بروید، احتمالاً فروشگاه یا داروخانه‌ای در نزدیکیتان وجود خواهد داشت که وسایل کمک‌های اولیه را بتوانید از آنجا تهیه کنید، مگر اینکه مقصدتان جای دور افتاده‌ای باشد. با این وجود، بازهم ارزشش را دارد که تعدادی از وسایل اصلی و ضروری کمک‌های اولیه مانند ایبوپروفن و استامینوفن برای تب‌های ناگهانی، چسب‌زخم برای خراش‌ها و بریدگی‌ها، آنتی‌هیستامین و نوشیدنی‌های جایگزین برای مشکلات معده‌ی کودکان را به همراهتان داشته باشید تا اگر نیمه‌شب اتفاق ناگواری رخ داد، غافلگیر نشوید. در صورتی که مسافرت شما هوایی است، سایر وسایل مانند موچین را می‌توانید از سایر افراد حاضر در هواپیما بگیرید. اما هنگام مسافرت با کودکان داخل ماشین حتماً باید یک جعبه‌ی کمک‌های اولیه‌ی تمام و کمال داشته باشید.

13-

موارد اضافه: چراغ قوه و نوار چسب داکت
چراغ قوه یک وسیله‌ی ضروری است که می‌تواند در نقش اسباب‌بازی هم ظاهر شود، فقط مواظب باشید بچه‌ها باطری آن را خالی نکنند. و نوار چسب داکت می‌تواند یار خوبی برای شما در مسافرت با کودکان باشد. اگر نوار چسب داکت به همراه داشته باشید همیشه می‌توانید به راحتی یکی از اتاق‌های هتل را از بچه‌ها در امان نگه‌ دارید، پریز‌های برق را بپوشانید و سیم‌ها را جمع کنید. شاید برای تعمیر کالسکه‌ی بچه از آن استفاده کنید!
ودر آخر اینکه اگر در  تابستان مسافرت میکنید حتما توری   و پشه بند برای محافظت نوزاد با خود همراه داشته باشید و پماد های گزیدگی حشرات را تهیه کنید.
  • کریمی