در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




علل کاهش قدرت باروری در مردان...!

يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴ ق.ظ


   ‌
نتایج یک پژوهش مشترک که در گردهمایی سالیانه انجمن پزشکی تولید مثل امریکا ارائه شده نشان داده است مردانی که از زیرپوش راحت (نظیر آنچه در ایران به نام شورت مامان‌دوز شناخته می‌شود) استفاده می‌کنند از سلامت جنسی بیشتری برخوردارند. آنچه به عنوان سلامت جنسی به آن اشاره شده تعداد اسپرم‌های سالم در بیضه‌های مردان است.

از ابتدای دهه ۹۰ میلادی تحقیقات متعدد نشان داده بود که استفاده از لباس زیر تنگ برای مردان باعث کاهش قدرت اسپرم می‌شود و مردان را تا عدم توانایی جنسی پیش می‌برد. بعنوان مثال گروهی از پژوهشگران دانشگاه میلان در ایتالیا در گزارشی اعلام کرده بودند که پوشیدن شورت تنگ و شلوار جین چسبان باعث ناتوانایی جنسی مردان می‌شود و اثر آن‌ها شبیه به اثر مصرف الکل و استعمال دخانیات است.

علت ناتوانی جنسی مردان که در این گردهمایی به آن اشاره شده ناشی از شکنندگی رشته‌های DNA در اثر گرماست که کارآیی سلول‌های جنسی یا اسپرم‌ها را مخدوش می‌کند و این موضوعی‌ست که پیش‌تر هم درباره آن تحقیقات وسیعی صورت گرفته بود.

یکی از گزارش‌های قابل توجه در این زمینه را پژوهشگران آلمانی در سال ۲۰۰۷ منتشر کرده بودند که در آن به اثر گرما بر کیفیت اسپرم‌ها اشاره شده بود. گزارش نشان می‌داد کارگرانی که در محیط گرم کار می‌کنند یا بنابر مناسبت شغلی‌شان مجبورند لباس‌های ایمنی عایق بپوشند یا نظیر رانندگان تاکسی یا خودروهای سنگین برای مدت‌های طولانی در یک جا بنشینند به دلیل افزایش حرارت در ناحیه بیضه‌ها دچار کاهش کیفیت اسپرم می‌شوند. بی‌کیفیتی اسپرم‌ها می‌تواند تا مرحله ناتوانی جنسی نیز ادامه پیدا کند. این گزارش در حاشیه به موضوع استفاده مداوم از سونا و جکوزی داغ نیز به عنوان عوامل احتمالی تضعیف اسپرم اشاره کرده بود.

پژوهشگران دانشگاه استنفورد و مرکز ملی بهداشت کودک و رشد انسان در امریکا که گزارش جدید را منتشر کرده‌اند به نوع زیرپوش بعنوان یکی از مهم‌ترین لوازم حفظ سلامت جنسی اشاره کرده‌اند. گزارش آن‌ها می‌گوید زیرپوشی که چسبان نباشد در طول شبانه‌روز امکان تبادل حرارتی برای اندام‌های جنسی مردان را فراهم و در نتیجه کیفیت اسپرم‌ها را حفظ می‌کند.   
   ‌
نه تنها نوع لباس زیر مردان بزرگسال، بلکه از یک دهه پیش نوع پوشک اطفال پسر نیز بعنوان عامل اثرگذار بر توانایی جنسی آن‌ها در بزرگسالی مورد بررسی قرار گرفته بود. پژوهشگران بیمارستان دانشگاه پنسیلوانیا در گزارشی در مورد نوع پوشک‌های موجود در بازار از پوشک‌هایی که در بافت آن‌ها از پلاستیک استفاده شده بعنوان عامل ایجاد تله حرارت در دستگاه تناسلی کودکان نام برده بودند. در گزارش آن‌ها به افزایش چندباره حرارت به دلیل استفاده از پوشک پلاستیکی همراه با پتو برای گرم نگه داشتن اطفال و در نتیجه افت کیفیت سلول‌های جنسی آن‌ها در بزرگسالی اشاره شده است.  

در پژوهش تازه ۵۰۰ مرد در مدت یک سال تحت آزمایش قرار گرفتند و در پایان این دوره مشخص شد توانایی جنسی مردانی که از زیرپوش‌های موسوم به Boxer (که از نظر ظاهری شبیه به شورت‌های مامان‌دوز هستند) استفاده می‌کردند ۲۵ درصد بیش از مردانی بوده که زیرپوش‌های تنگ به تن داشته‌اند.

دو سال پیش پژوهشگران هلندی در گزارشی که نتایج آن در نشریه پزشکی اسکاتلند منتشر شده بود نشان دادند مردان اسکاتلندی که بطور سنتی دامن به پا می‌کنند از نظر جنسی قوی‌تر از مردان دیگر هستند زیرا امکان تبادل حرارتی میان اندام‌های جنسی آن‌ها با محیط به تولید اسپرم‌های باکیفیت می‌انجامد.

علاوه بر نوع زیرپوش پژوهشگران دانشگاه ایالتی نیویورک در گزارشی نشان داده بودند که از استفاده مداوم از لپ ‌تاپ روی زانو نیز به افت کیفیت اسپرم در مردان می‌انجامد.