در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




اگر به خاطر ترس از درد  زایمان طبیعی سزارین را انتخاب کرده اید لطفا این مطلب را بخوانید...!
قطعا یکی از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین تجربه‌های زندگی هر خانمی، زایمان اوست؛‌ تجربه‌ای که به دردناک بودن، معروف است اما می‌توان آن را طوری تسهیل کرد که در عین حال که بدون درد است، فرد مجبور نشود تن به تیغ سزارین و عوارض بیهوشی عمومی بسپارد.

حق هر انسانی است که در دنیای مدرن طب امروز، بی‌دردی را طلب کند و برای همین است که بیماران نیز از کشیدن و پرکردن دندان تا سردرد و درد زایمان را با حداقل درد می‌خواهند.

ما فقط برای دقایقی حس درد قسمت فوقانی شکم یا همان ناحیه‌ اپی‌دورال را بلوک می‌کنیم و برای این کار از فرد می‌خواهیم در حالتی نشسته و کاملا بی‌حرکت قرار بگیرد و قبل از انجام بلوک، پوست را ضدعفونی و کمی بی‌حس می‌کنیم. سپس سوزن مخصوصی را در فضای اپی‌دورال (که فضایی خارج از نخاع است) قرار داده و کاتتر را در جای مناسب گذاشته و سوزن را برمی‌داریم. داروها را از راه لوله نازک کاتتر تجویز می‌کنیم و چون اعصاب انتقال‌دهنده بلوک می‌شوند، درد کاهش می‌یابد.این بلوک باعث کندی روند زایمان نشده و بی‌حسی ناحیه‌ای به شما اجازه می‌دهد در طولانی‌ترین زمان زایمان (مرحله باز شدن دهانه رحم) استراحت کنید و سپس وقتی دهانه رحم کاملا باز شد انرژی کافی برای زور زدن داشته باشید.


یکی از خانم‌هایی که با روش اپی‌دورال زایمان بدون‌درد را تجربه کرده بود (خانم ۳۲ ساله)در این زمینه می گوید: من به محض اینکه چند لحظه منتظر ماندم و حس ترس داشتم که الان این سوزن را در نخاعم فرو می‌برند، بدون هیچ احساسی، گفتند تمام شد. دقیقا ۷ تا ۸ دقیقه بعد، از دست آن درد آغازین راحت شدم و خوابیده بودم و سر بچه‌ام را در ناحیه نشیمن حس می‌کردم و هر وقت می‌گفتند زور بزن قادر بودم این کار را بکنم. خیلی لذت داشت که تولد بچه‌ام را دیدم و باورم نمی‌شد که زایمان تمام شد و او الان روی دست‌های دکتر است! نه درد کشیدم نه بیهوش شدم. من به همه آنها که گفتند چرا سزارین نمی‌شوی و مگر زمان مادربزر‌گ‌هاست که طبیعی زایمان کنیممی‌گویم اتفاقا الان در همه دنیا برای زایمان کلاس آموزشی می‌روند و همه خانم‌ها به غیر از آنها که بیماری دارند یا مساله خاصی برای جنینشان پیش بیاید طبیعی زایمان می‌کنند. من توسط یکی از اقوامم که در اروپا زندگی می‌کند، تشویق شدم که این راه را تجربه کنم. الان هم راضی‌ام و به دوستانم توصیه می‌کنم. از همه فوایدش که بگذریم، ارزش بوسیدن نوزاد پس از تولد به یک دنیا می‌ا‌رزد.» خانم ۲۷ ساله دیگری بعد از این تجربه می‌گفت: «با اینکه قبلا در کلاس‌ها برایمان توضیح داده بودند اما باز هم می‌ترسیدم. برای همین ترس، پس از اپی‌دورال به دست‌شویی نیاز پیدا کردم و به راحتی خودم قدم زدم و رفتم دست‌شویی. حین زایمان هم با ماما و دکتر گپ می‌زدم و خوشحال بودم حتی همسرم اجازه داشت به اتاق زایمان بیاید. درست مانند کشورهای خارجی و فیلم‌ها !
  • کریمی