در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




مدیریت استرس در بارداری.....!

چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۴۸ ب.ظ
سلام به همه دوستان وهمراهان خوبم
چه کنیم تا استرس های دوران بارداری را کاهش بدهیم واین دوران انتظار را به سلامت به پایان ببریم؟
من در این مقاله یک سری راهکار را پیشنهاد دادم اما از شما میخواهم که نظر خودتان وکارهایی را که در این زمینه انجام میدهید را برای دوستان بازگو کنید تا بتوانید از تجربیات عملی همدیگر استفاده کنید🍀
بارداری به معنای شروع یک مرحله جدید در زندگی یک زن است. در دوران بارداری داشتن هیجان های مختلف. شرایط را برای پذیرش نقش والد بودن فراهم می کند و این امر کاملا طبیعی است. هرچند که گاه این تغییرات می تواند به بروز ترس و استرس زیاد در مادر منجر شود.
ورزش منظم:
ورزش منظم برای درمان چاقی، استرس، بی خوابی و تنیدگی عضلانی مفید است. ورزش برای زنان باردار همچنین برای جلوگیری از افزایش فشار خون مفید است.پیاده روی، یوگا، شنا و ایروبیک از جمله ورزش هایی است که برای دوران بارداری مناسب است که با مشورت پزشک خود می توانید آنها را انجام دهید.
زمان نگرانی:
البته می توانید زمانی را در روز به افکار نگران کننده اختصاص دهید. به این صورت که مثلا ۲۰دقیقه قبل از شام برای مدت مشخصی هرچقدر که می خواهید به نگرانی هایتان فکر کنید و هنگامی که زمان مشخص، تمام شد با روش توقف فکر از آن افکار خارج شوید. این کار باعث می شود که شما تمام روز را به مشکلاتتان فکر نکنید و مضطرب نشوید.
رشد خود:
راه هایی برای رشد خود وجود دارد که بهتر است هر روز انجام شود. در ادامه مثال هایی بیان می شود که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.حمام کردن، خواندن کتاب، پیاده روی، استراحت و نشستن در معرض نور خورشید، شمع یا عود روشن کردن، تماس با یک دوست برای یک گفت وگوی لذت بخش، توجه به زیبایی ستارگان در شب، گوش دادن به یک موسیقی آرام و … تا حد زیادی استرس شما را کاهش می دهد. با این حال فراموش نکنید که دل ها آرام نمی گیرد جز با یاد خدا. یکی از بهترین و موثرترین روش ها در کاهش استرس به یاد خدا بودن، قرائت نماز، تلاوت قرآن و خواندن ادعیه است.
تغذیه و سلامت جسمی:
نتایج تحقیقات نشان داده است زنانی که در دوران بارداری مضطرب هستند تغذیه خوبی ندارند. تعداد اندکی از زنان ممکن است برای آرام شدن از الکل یا سیگار استفاده کنند. درحالی که این مواد برای سلامت مادر و کودک بسیار خطرناک است.
پیشنهاد من این است در هر شهر ومنطقه ای که هستید سعی کنید یک کار کار صنایع دستی را یاد بگیرید مثلا کرمانی ها پته ٬کاشانی ها بافت یک تابلو فرش که در پایان بارداری به عنوان یک خاطره خوب باقی بماند. ساعت هایی از روز را سی دی وفیلم داستانی ببنید
در اینترنت  کمتر بچرخید وهر لغتی را که در سونوگرافی تون دید اگر پزشک گفت مشکلی ندارد اینقدر راجع بهش حساس نشوید
منتظرم نظراتتون  هستم
کریمی مدیر مشاوره مامایی جوانه