در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




برترین کانال اخبار پزشکی:
‍ مناسب ترین زمان برای گرفتن فشار خون کدام است؟
عده ای بر این باورند که فشار خون نوعی بیماری است، اما در اصل فشار خون حاصل مکانیسم طبیعی بدن است. در اصل فشار خون فشاری است که خون به رگ ها وارد می سازد. زمانی فشار خون به بیماری تبدیل می شود که میزان این فشار از حالت طبیعی خارج و سبب آسیب رسیدن به رگ ها شود. در ادامه با دکتر سلام همراه باشید.
 
 
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد.بهترین زمان برای گرفتن فشار خون صبح است یا عصر؟
بهترین زمان اندازه گیری فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا
مطالعات محققان دانشگاه پزشکی Jichi ژاپن نشان می دهد که بهترین زمان اندازه گیری فشار خون در افرادی که فشار خون بالا دارند، صبح است؛ چرا که فشار خون بالا در صبح، با افزایش احتمال سکته مغزی مرتبط است.
این مطالعه همچنین نشان می دهد که نوسانات فشار خون در جمعیت آسیایی، بیش از ساکنین کشورهای غربی است، به همین دلیل این مطالعه بر مبنای مردم ژاپن صورت گرفته است و به افرادی که در آسیا زندگی می کنند، به ویژه افرادی که فشار خون بالا دارند، توصیه می شود که هر روز به محض بیدار شدن از خواب فشار خود را اندازه بگیرند.
چه زمانی احتمال سکته مغزی در مبتلایان به فشار خون بالا بیشتر است؟
این مطالعه با بررسی بیش از چهار هزار و ۳۰۰ ژاپنی نشان می دهد که احتمال سکته مغزی در افرادی که فشار خون صبح در آنان بیش از ۱۵۵ میلی متر جیوه است، نسبت به افزادی که فشار خون صبح کمتر از ۱۳۵ میلی متر جیوه دارند، هفت برابر بیشتر است.
چرا گرفتن فشار خون در عصر معتبر نیست؟
البته موارد بالا در فشار خون عصر صادق نیست؛ زیرا فشار خون عصر می تواند تحت تاثیر عواملی چون دوش آب گرم، یا غذای مصرف شده باشد.
فشارخون چیست؟
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود. به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلا است؛
راهکارهای درمان فشارخون بالا
– کاهش مصرف نمک
– کاهش وزن
– ورزش منظم
– اجتناب از دخانیات
– نوشیدن هشت لیوان آب در روز
– اجتناب از تنش و استرس
– کاهش مصرف کافئین
– استفاده از غذاهای گیاهی
– خواب کافی
@docsun

  • کریمی