در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




🔊🔉🔈♦️دستگاه‌ خطرناکی که عاشقش هستیم
تا به حال به این توجه کرده‌اید که پس از استفاده از وای‌فای به‌راحتی نمی‌توانید بخوابید و تنها در تخت به خود می‌پیچید؟ در یک آمارگیری که در سال ۲۰۰۷ به عمل آمد، گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد بسیاری از افراد از مشکل بیخوابی رنج می‌برند. مطالعات و تحقیقات نشان ‌می‌دهد که امواجی که از وای‌فای تولید می‌شوند از جنس الکترومغناطیس هستند و این امواج به‌روی خواب انسان‌ها تأثیر می‌گذارد؛ در سال ۲۰۰۷ در این مورد آزمایشی انجام گرفت به این صورت که تعدادی از افراد را در اتاقی قرار دادند که در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار داشتند، در سوی دیگر تعدادی از افراد را در اتاقی قرار دادند که از این امواج به‌دور بودند.
پس از انجام این آزمایش مشاهده شد که آن دسته از افراد که در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار داشتند، الگوهای موجی واقع در مغز که مربوط به خواب آن‌ها می‌شود، تغییر کرد و به‌سختی می‌توانستند بخوابند. گزارشات و تحقیقات نشان می‌دهد که خوابیدن کنار یک تلفن همراه متصل به وای‌فای یا در آپارتمانی که تعداد زیادی وای‌فای در آن مشغول به کار است، یک بمباران امواج را روی بدن افراد انجام می‌دهد که موجب مشکلات شدید در خواب می‌شود و الگوهای یک خواب آرام و طبیعی را به‌طور کلی از بین می‌برد. از طرفی بروز مشکلات عمده در خواب، مشکلات اساسی دیگری نیز در پی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به افسردگی و فشار خون بالا اشاره کرد.
👶کاهش رشد کودکان
تحقیقات نشان می‌دهد که امواج تولیدشده از مودم‌ها همچنین اینترنت نسل سوم و چهارم (۳G و ۴G) به‌روی رشد بافت‌های سلولی بدن انسان به‌خصوص جنین تأثیر مستقیم می‌گذارد و موجب کاهش رشد آن‌ها می‌شود. پژوهشی در سال ۲۰۰۹ توسط یکی از دانشمندان استرالیایی نشان می‌دهد که امواج الکترومغناطیسی، سنتز پروتئین (محل تولید پروتئین در بدن) را از بین می‌برد؛ این دانشمند استرالیایی طی یادداشتی نوشت: «سنتز پروتئین وظیفهٔ تولید پروتئین در بدن را به‌عهده دارد که موجب رشد بافت‌ها و سلول‌های بدن در کودکان و جوانان می‌شود لذا می‌توان نتیجه گرفت که افراد در این سن و سال بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر از سوی این امواج هستند».
کاهش رشد سلول‌های بدن و گیاهان
در سال ۲۰۱۳ گروهی از دانش‌آموزان دانمارکی اذعان داشتند، شب‌هایی که کنار گوشی‌های موبایلشان می‌خوابند، پس از بیدار شدن از خواب تمرکز لازم را ندارند و نمی‌توانند روی درس‌هایشان تمرکز کرده و آن‌ها را فرا بگیرند؛ پس از مطرح شدن این مسئله، تحقیقات به‌روی آن آغاز شد و گروهی از دانشمندان این آزمایش را به‌روی گیاهان انجام دادند به این صورت که تعدادی از گیاهان را در اتاقی همراه با امواج وای‌فای و تعدادی دیگر را در اتاقی خالی از هر گونه امواجی قرار دادند؛ پس از مدتی مشاهده شد که آن دسته از گیاهانی که در معرض تشعشات وای‌فای قرار داشتند، هیچ رشدی نکرده‌اند در حالی که دستهٔ دیگر رشد قابل توجهی داشتند.
کاهش عملکرد مغز با امواج اینترنت ۳G و ۴G
همزمان با اذعان دانش‌آموزان دانمارکی مبنی بر عدم تمرکز لازم پس از خوابیدن نزدیک گوشی موبایل، دانشمندان شروع به تحقیقاتی راجع به اینترنت نسل سوم و چهارم اینترنت کردند که پس از یک سال یعنی در سال ۲۰۱۴ به این نتیجه رسیدند که امواج این نسل از اینترنت خطرناک‌تر از امواج وای‌فای هستند و موجب کاهش عملکرد مغز می‌شود و فعالیت آن را کم می‌کند.
کاهش فعالیت مغز در زنان
گروهی متشکل از ۱۵ زن و ۱۵ مرد برای انجام آزمایشی، داوطلب به تست هوش شدند؛ در ابتدا، تمامی شرکت‌کنندگان در مکانی امتحان دادند که از اشعه‌ها و امواج وای‌فای دور بود که این امتحان بدون هیچ مشکل و اثرات پیچیده‌ای برگزار شد. در مرحله بعدی، شرکت‌کنندگان در معرض موجی به‌طول ۲.۴ گیگاهرتز از طرف یک وای‌فای قرار گرفتند؛ در هنگام برگزاری این امتحان، عملکرد مغز در همهٔ افراد بررسی شد که پس از این بررسی‌ها مشخص شد که عملکرد مغز زنان حاضر در امتحان به‌شدت کاهش یافت، همچنین از نظر فیزیکی و انرژی لازم نسبت به مردان ضعف داشتند لذا می‌توان گفت که اثرات این امواج به‌روی افرادی که بدن نسبتاً ضعیف‌تری دارند، مشهود‌تر است.

  • کریمی