در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




قطره آهن را چگونه به کودک بدهیم؟

سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۴:۰۵ ب.ظ
👌🏼ترفندهای خوراندن قطره آهن به بچه!
 @madarkodak
💠تا ۲سالگی بچه ها باید #آهن بخورند علاوه بر #مولتی_ویتامین و ویتامین A و D
💠قطره آهن را باید بین ۲وعده غذایی بخورند؛ یعنی حداقل نیم ساعت قبل و بعد از شیر خوردن (غذاخوردن) نباید قطره آهن بخورند.
💠برای جلوگیری از #سیاه_شدن_دندان ها باید قطره عقب زبان (دهان) ریخته شود و با خوراندن مقداری آب و پاک کردن دندان ها با پارچه خیس می توان از تغییر رنگ دندان ها کاست.در نهایت، رعایت بهداشت دهان کودک به وسیله یک #مسواک_انگشتی یا مسواک مخصوص شیرخواران و نوپایان که سر کوچکی دارد باعث می‌ شود که کودک با وجود مصرف قطره آهن دندان‌های سفید و سلامت را در کنار بدنی سالم داشته باشد.
💠در مواردی که کودک کمی دندانش رنگی شده اما هنوز پوسیده نشده است می‌ توانیم به اندازه نصف ناخن انگشت کوچکش #خمیر_دندان_کودک روی مسواک استفاده کنیم و در شبانه روز ۲ بار دندان‌هایش را مسواک بزنیم. مادر و کودکی ها با این کار معمولا رنگ تیره و ظاهر نامطبوع دندان از بین می ‌رود و دندان تقریبا نمای طبیعی پیدا می‌ کند ضمن اینکه سلامت سایر دندان‌ها نیز حفظ می ‌‌شود.
اکثر خمیردندان‌های کودکان #فاقد_فلوراید یا حاوی فلوراید کمی هستند اما اگر کودک هنوز قادر نیست که آب دهانش را پس از مسواک به بیرون بریزد، باید اضافه خمیر دندان را پس از مسواک زدن با یک تکه پنبه از دهانش پاک کنیم.
با رعایت این موارد، هم می ‌توانید از رنگ گرفتن دندان کودک جلوگیری کنید و هم او را از فواید آهن بی ‌نصیب نگذارید.
💠 در خارج از کشور بر اساس نوع مواد غذایی و شیرهای غنی شده با ویتامین های دیگر مانند کشورمان قطره های ویتامین A و D را با هم مصرف نمی کنند و در بیشتر کشورهای اروپایی فقط قطره ویتامین D توصیه می شود اما در کتاب های مرجع پزشکی توصیه شده که قطره A و D با هم مصرف شود. بعد از ۲سالگی دیگر احتیاجی به ویتامین نیست مگر آنکه بررسی شده و معلوم شود که بدن کودک به ویتامین خاصی احتیاج دارد (طی آزمایش خون یا بررسی نرمی استخوان ها).
  • کریمی