در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




اختلالات خواب در بارداری چگونه است؟

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۵۲ ب.ظ
خانم ابراهیمی ماما:
خواب در سه ماهه های مختلف بارداری 
معمولاً برای آسان تر شدن توصیف اختلالات خواب در دوران بارداری، هر سه ماه را به صورت جداگانه بررسی می کنند. در سه ماه اول بارداری، میزان خستگی و دفعات چرت زدن افزایش می یابد. در واقع این مشکل به این معنا نیست که مدت زمان کلی خواب فرد کمتر می شود، ولی مادر باردار پس از خاموش کردن چراغ، زمان بیشتری برای به خواب رفتن نیاز دارد. به این ترتیب بازده و تاثیر خواب شبانه مادر باردار کاهش می یابد. 
در سه ماه دوم بارداری برنامه خواب مادر نسبت به سه ماه اول کمی بهتر می شود و مادر از افزایش سطح انرژی و کاهش خستگی بهرمند می شوند. ولی به دلیل رشد نوزاد و ادامه تغییرات در بدن مادر هنوز اختلال در کیفیت خواب وجود دارد.  بیشترین اختلالات و مشکلات خواب در سه ماه سوم بارداری دیده می شود. باز هم به دلیل تغییر سایز بدن و افزایش ترشح هورمون استروئید که نقش بسیار مهمی در اختلال خواب دارد. ترشح هورمون پروژسترون تعداد تنفس شما را افزایش می دهد که همین مسئله حجم خون را بالا برده و عضله دیافراگم را منقبض تر می کند، این انقباض ضربان قلب را افزایش داده و باعث تنگی نفس می شود. کاهش استروژن باعث افزایش میزان خواب در طول روز می شود. همچنین خانم های باردار از رفلکس مری و سوزش معده بخصوص هنگام خواب شکایت دارند. خطر سندرم پای بی قرار (نوعی اختلال خواب که در آن فرد مبتلا دچار احساس ناخوشایندی در پاها می شود) در این سه ماهه افزایش می یابد. شیوع این مشکل در سه ماه اول بارداری 12 درصد و در سه ماه سوم تقریبا به 25 درصد می رسد

  • کریمی