در اين وبلاگ


مشاوره مامایی جوانه|مشاوره تلفنی مامایی و بارداری|Midwifery Consulting by phone

سلام؛ به وبسایت ما خوش آمدید،

گروه مشاوره مامایی جوانه در نظر دارد به جهت بالا بردن اطلاعات «بهداشتی-مامایی» شما دختران امروز و مادران فردا گام هایی را با کمک شما دوستان بردارد.

تلاش ما بر این است که اطلاعات ارائه شده در عین جامع و به روز بودن، بر روی نکات کاربردی موضوع تاکید داشته و از آوردن اسامی و اصطلاحات صرفا تخصصی اجتناب شده است.

هم چنین بخش مشاوره مامایی آنلاین، آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

در صورت تمایل از طریق منوها و کادرهای بالای سایت، وارد اینستاگرام و تلگرام ما شده و مطالب بیشتری را ملاحظه نمایید.

مشاوره مامایی تلفنی:

9092305629 (از تلفن ثابت و در تهران)

9099071174 (از تلفن ثابت و در سراسر کشور)

کریمی؛ کارشناس مامایی

آخرین نظرات


 مشاوره مامایی تلفنی




علت درد در ناحیه واژن در بارداری چیست؟...

پنجشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۰۴ ب.ظ
🔺👈بزرگ شدن رحم 
🔺👈 درد واژن در بارداری در نتیجه بزرگ شدن شکم که بدنبال بزرگ شدن جنین رخ میدهد. فشار اضافی بر واژن و ماهیچه های اطراف وارد میشود و باعث ایجاد درد میشود.
🔺👈تغییرات هورمونی
🔺👈تغییر در ساختار هورمون ها در بارداری باعث خشکی واژن می شود. مخصوصا در هنگام رابطه جنسی این خشکی باعث ایجاد درد میشود.
🔺👈کشیده شدن لیگامان ها
🔺👈در طول پروسه بارداری، لیگامان های حمایت کننده لگن و واژن بیش از حد کشیده میشود که باعث احساس کردن درد تند و تیز در واژن میشود
🔺👈عفونت ویروسی واژن
🔺👈اگر شما در واژن و دستگاه تناسلی درد را حس کردید ممکن است بدلیل عفونت ویروسی باشد. با پزشک خود مشورت کنید. هر نوع عفونت در بارداری نیاز فوری به درمان دارد.
 🔺👈رایج ترین عفونت واژن، عفونت مخمری است که به عنوان کاندیدا معرفی میشود. در طول بارداری، شما مستعد عفونت های مختلفی هستید و تجویز آنتی بیوتیک و کورتیزون معمولا در بارداری انجام نمیشود و این خود پروسه درمان شما را طولانی تر میکند.
🔺👈نازک شدن دهانه رحم
🔺👈اگر درد در واژن تیز باشد و درسه ماه سوم بارداری رخ دهد، این درد مربوط به نازک شدن دهانه رحم است که چند هفته قبل از زایمان رخ میدهد. درد نگران کننده ای نیست اما با پزشک خود مشورت کنید. اگر این درد به زیر شکم رسید بدون هیچ گونه خونریزی به پزشک سریعا اطلاع دهید.
  • کریمی